Serveis digitals i dispositius

INFRAESTRUCTURA
Gairebé totes les aules del centre estan equipades amb sistemes de projecció. No s’actualitzen els equips, ja que s’està a l’espera de rebre la dotació de panells interactius per les aules.

El centre disposa de dispositius cedits pel Departament d’Educació pels alumnes de P5 i P6 i els posa a disposició dels alumnes per utilitzar tecnologia digital a l’aula. L’escola disposa de material propi com ara Chromebooks i tablets pels alumnes de P1, P2, P3 i P4. També dins del Pla de desplegament digital, els mestres del centre disposen de dispositius portàtils cedits pel Departament.

A l’escola hi ha accés a internet fàcil i ràpid en tots els espais mitjançant els 8 punts d’accés facilitats pel Departament que donen accés a la xarxa WIFI.

L’escola té adquirit un domini propi i en aquest hi ha allotjada la pàgina web i els correus corporatius de centre.

Cada alumne a partir de P4 i tots els mestres disposen d’un compte GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION. L’escola utilitza a partir de P4 el Classroom com a plataforma EVA.

La gestió de les incidències dels dispositius les realitza el coordinador digital juntament amb el tècnic del Departament. No es disposa de cap assegurança extra per possibles sinistres.

El Centre usa l’aplicació TPV com a plataforma de comunicació i gestió econòmica amb les famílies.

La web d’escola està en fase de revisió profunda, perquè és una web migrada de l’antiga pàgina del centre quan era concertada. A més, l’escola fa servir el canal d’Instagram com a xarxa de difusió.

PRÀCTIQUES DÚS AL CENTRE I APLICACIÓ DE LA TECNOLOGIA

El centre utilitza Google Drive per organitzar tota la informació del centre. Fa servir unitats compartides, on tenen tot el material pedagògic, de treballs per a l’alumnat i organitzatiu de centre i que no requereix referència nominal.

La informació sensible i amb dades dels alumnes i del personal del centre estan allotjades al servidor i el seu accés està restringit en funció del càrrec o rol dins l’escola. S’evita, en la mesura del possible, l’ús de noms i cognoms, si no és estrictament necessari.

L’ús del Classroom com a entorn virtual d’aprenentatge està estandarditzat a partir de P1 i la majoria de docents utilitzen les opcions avançades que ofereix la plataforma, més enllà de penjar documents. El centre ha apostat fort per l’ús avançat de Classroom, fent diverses formacions al professorat i potenciant i fomentant l’ús d’aquest compartint tutorials i explicant els avantatges que ofereix. També de manera més reduïda s’usa el Google Sites per banc de recursos, sobretot a partir de P4.
Amb els alumnes es fan servir les eines de GOOGLE WORKSPACE FOR EDUCATION per treballar de manera individual o col·laborativa i organitzar els materials i recursos.

Estrategia Digital de Centre 2023 – 2024