Per tant, el pla d’acollida digital de l’alumnat hauria de recollir els següents aspectes:
En el moment de la matrÃcula
 Dades de l’alumnat que s’incorpora durant el curs. En el cas d’incorporacions
durant el curs, es recomana disposar d’algun procediment de comunicació al
professorat, com per exemple un full de cà lcul on anotar les noves incorporacions
(compartit amb tot el claustre) i l’enviament d’un correu electrònic de cada nova
incorporació. En cas d’utilitzar aquesta notificació per correu, no ha d’incloure’s el
nom ni cap altra dada personal de l’alumne. Sà que es pot indicar el grup-classe
assignat i el nom de les matèries optatives o de modalitat que cursa.
• El procediment de comunicació també hauria d’indicar l’alta en els serveis
digitals del centre (Google Workspace, Nodes, Moodle…) quan els
responsables de donar d’alta l’alumne ho hagin fet. Per exemple, es pot
informar en el mateix full de cà lcul quan estiguin creades les credencials
corresponents.
• És convenient informar a l’alumne sobre la forma d’accedir als serveis i
proporcionar les credencials corresponents en una única notificació, quan
totes les credencials estiguin creades.
 Autoritzacions. En el cas d’alumnat major de 14 anys, caldrà informar-lo i demanar-li
la signatura de l’autorització relativa al dret a la pròpia imatge i la comunicació sobre
l’ús de serveis i recursos digitals a Internet. Si l’alumne/a és menor de 14 anys,
s’haurà d’informar i demanar la signatura a les mares, pares o tutors/es legals.
Kit tecnològic
 Ordinador de l’alumne/a. Depenent del nivell/curs, se li proporcionarà l’ordinador
portà til del PEDC i el seu identificador digital (credencials), aixà com el suport necessari
per garantir-ne un ús adequat.
• Si l’alumne/a presenta algun tipus de discapacitat (visual, auditiva, motriu…)
pot ser necessari instal·lar en l’ordinador programari especÃfic o configurar
d’una forma determinada el sistema operatiu i el navegador d’Internet. En
aquests casos és convenient acordar les adaptacions amb la persona referent
especÃfica de l’alumne, si n’hi ha.
 MiFi del PEDC per a l’alumne/a. En els estudis i nivells previstos i només en cas que
no disposi de connectivitat a Internet a la seva llar i que cap altre germà o germana ja
en tingui una.
Entorns de treball
 Correu de centre de l’alumne/a. En el cas de disposar d’un correu de centre, se li
proporcionarà el correu i també es farà constar en el registre intern.
 Web del centre. Se l’informarà dels continguts.
 Nodes del centre. Si el centre l’utilitza com a plataforma de comunicació amb els
alumnes, creació de l’usuari i notificació de les credencials.
 Moodle Àgora-Eix o EVA no corporatiu del centre. Creació i assignació de l’usuari a
cohorts o grups i notificació de les credencials.
 Cultura digital del Centre. Se li facilitarà l’accés a la següent documentació:
• NOFC
• Normativa de centre sobre l’ús dels telèfons mòbils
• Protocols de centre, ús de dispossitius …
• Xarxes socials
• Delegats digitals, en cas que en tinguin