Dia 11 de febrer: Dia de la dona i la nena científica

El passat dia 11 de febrer va ser el dia de la dona i la nena científica, l’alumnat de sisè de l’escola vam fer diferents activitats per celebrar aquest dia que considerem molt interessant.

Una de les activitats que vam fer va ser anar al poliesportiu de Molins de Rei a fer diversos experiments que l’alumnat de segon curs de l’ESO de l’institut Lluís de Requesens ens va preparar per a nosaltres. Ens vam organitzar per grups de treball i a cada taller ens explicaven la biografia i els experiment d’una dona científica que ells van escollir.

Alguns dels tallers van ser: Com inflar un globus sense bufar, la bombeta de nadal, connecta o desconnecta, cabells aixecats, flota o no flota, llum foc i màgia, simulació de circuits…

L’altra activitat relacionada amb la dona científica va ser la visita d’una doctora que era oncòloga-investigadora de l’hospital Clínic de Barcelona que ens va fer una gran explicació sobre la malaltia del càncer, concretament el càncer de mama. Vam aprendre quins tipus de tractaments hi ha contra el càncer i quines són les línies d’investigació per a la seva cura. Ens va ensenyar que el més important no és tractar-ho, sinó prevenir-ho.

Van ser dos dies d’activitats molt interessants i vam aprendre moltes coses sobre la ciència, el més important és que científics i científiques treballen junts dia a dia per fer un món millor.