Contes i ODS 4

Objectiu 4. Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom

Es tracta de proporcionar a tothom accés a l’educació, la formació i el ple desenvolupament del seu potencial. L’educació haurà de ser inclusiva, equitativa i de qualitat.

Amb aquest objectiu es vol garantir l’accés a serveis d’atenció i desenvolupament en la primera infància. També s’ha de potenciar que tothom acabi l’ensenyament primari i secundari, que haurà de ser gratuït, i accedir a una formació tècnica, professional i universitària.

Així mateix, cal que tot l’alumnat adquireixi els coneixements necessaris per promoure el desenvolupament sostenible.

El Llapis màgic de la Malala” (Malala Yousafzai)

La veritable història d’una nena que desitjava un món millor. Guanyadora del Premi Nobel de la Pau Quan la Malala era nena al Pakistan desitjava un llapis màgic.

“Billy Elliot”  (Melvin Burgess)

A en Billy, el fill d’un miner del nord d’Anglaterra, la vida se li capgira un dia que, accidentalment, es fixa en unes nenes que fan ballet al mateix gimnàs on ell va de mala gana a fer boxa, per seguir la tradició familiar. Queda fascinat per la màgia de la dansa i decideix provar-ho. I mentre ell es debat en secret entre la boxa i el ballet, el seu pare i el seu germà es juguen la vida en una vaga que té paralitzada mitja ciutat.

Los estudiantes de la frontera” (Claudia Bellante i Elizabeth Builes)

Aquest conte ens explica la història de dos cosins veneçolans que cada dia han de passar moltes peripècies per tal de poder arribar fins a la seva escola i estudiar.