INVESTIGUEM LA MATÈRIA

Aquest mes de gener, l’Alba, la noia que està de pràctiques a la nostra classe, ens ha preparat un projecte científic emocionant que respon a una pregunta que de vegades tots ens hem fet: “Per què traiem fum per la boca quan fa fred?”

Aprofitem el fred d’aquest mes per explorar un fenomen curiós i quotidià que els nens poden veure a tot arreu. Quan sortim de la dutxa, quan exhalem sobre un vidre o, fins i tot, a l’aula, quan els vidres s’entelen amb la pluja, els infants sempre tenen la temptació de fer-hi formes amb el dit. Però, per què passa tot això? Aquest projecte ens ajudarà a entendre-ho!

A través d’experiments, els infants descobriran que la matèria està formada per petites partícules i que aquestes es comporten de manera diferent segons l’estat (sòlid, líquid, gas).


Per consolidar tot el que han après, els alumnes faran un Lapbook amb les idees clau sobre la matèria i els seus estats, una manera divertida de veure tot el que hem descobert.
Al final del projecte, explicaran el que han après a infants de tercer, una manera fantàstica de consolidar els coneixements i compartir el descobriment científic amb els altres.

Aquest projecte no només permet als infants descobrir les ciències de manera pràctica, sinó que també fomenta la curiositat, el pensament crític i el treball en equip. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>