REPTE DURANT LA SETMANA CULTURAL

Va arribar la setmana cultural a l’escola i aquest any, les tutores de 5è ens van proposar un repte, a partir de 6 activitats diferents, vam haver de salvar el món ja que degut a la poca cura que en tenim, només li quedaven 3 dies de vida…

Només arribar el dimarts, ens van passar un documental en el que ens explicava què li passa a la Terra i quines conseqüències se’n deriven de la manca de cura cap a ella. Acte seguit, ens vam situar a l’any 2113 ja que el vídeo deia que per aquelles dates, la Terra ja no tindria recursos i seria difícil viure-hi. Així doncs, havíem de reflexionar durant aquesta setmana, per arribar a trobar possibles fets que els humans corregeixin i ajudin a mirar pel planeta i el seu benestar.

La primera prova va consistir en elaborar el mapa mundi en grups, mitjançant un collage i en el que només podíem dibuixar formes geomètriques. Havíem d’estar al cas de les dimensions si cadascú se’n cuidava de dibuixar un continent.

En la segona prova, vam rebre una carta, estava escrita pels habitants de la Terra del futur, havien arribat a unes condicions tan extremes que no tenien accés a l’aigua potable i totes les comoditats de les que avui gaudim, s’havien acabat, estava a punt d’esclatar la guerra de l’aigua i ens demanaven ajuda. En primer lloc vam fer una extensa reflexió del procés de l’ús de l’aigua que hem fet al llarg de les etapes històriques, i després vam poder arribar a conclusions de què ha de millorar i canviar per no arribar a l’extrem que explicaven els futurs habitants de la Terra.

La tercera prova va ser conèixer què passa amb les deixalles que generem al llarg del dia, pensar com evitar generar-ne tantes, què fer abans de llençar-les del tot, on llençar-les correctament, …

La quarta prova estava relacionada amb l’ús dels combustibles fòssils, vam veure la diferència de consum a l’utilitzar energia renovable o no. Van acabar pensant com podríem fer les activitats del dia a dia, només utilitzant energies renovables.

La cinquena prova ens va permetre conèixer la diversitat de climes i la relació que tenen aquets amb la contaminació, la funció de la capa d’ozó, … a partir de conèixer els tipus de climes de Catalunya, vam saber llegir i interpretar climogrames i en vam dissenyar un per grups a partir d’unes dades donades.

La sisena i última prova, va consistir en reflexionar sobre tot el que vam conèixer i treballar durant la setmana, i també per grups, vam elaborar uns eslògans per conscienciar a la gent que hem de cuidar la Terra.

Va ser una setmana intensa, interessant i molt productiva, vam aconseguir salvar la Terra, si més no, per part nostra estarà cuidada!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>