Apadrinament del Patrimoni- La Riera SAV ‘the STREAM ‘

El programa d’innovació d’Apadrinament del nostre patrimoni és una iniciativa basada en generar un mapa arreu de Catalunya amb tots els elements apadrinats per les escoles. Amb aquesta força les escoles tenim les possibilitats n la idea de l’apadrinament d’un element cultural, emblemàtic, arrelat a la història i/o monument abandonat i que es vol rescatar per part d’un centre educatiu.

2019-2022 Patrimoni apadrinat: La Riera SAV: Our Stream!

Passegem per ella quan sortim de l’escola però fins ara l’hem viscut poc. Sovint bruta de plàstics i deixalla que l’aigua ens transporta, la riera és un espai que volem millorar i deixar la nostra empremta. D’ella han sortit 18 noms de plantes típiques de riera com la nostra, totes elles amb valor culinari, medicinal o aromàtiques. Moltes de les accions que hi fomentarem durant cursos venidors seran en benefici de la seva salubritat i de conèixer la seva riquesa vegetal.

Fem un mural a l’escola amb els objectes que es troben que no hi pertanyen a la natura.Us convidem a veure’l i anirem informant de les accions que es generen des d’aula i amb delegats ambientals per millorar el seu estat, ara per ara anem sortint per conèixer el seu curs, la qualitat de les sorres, la quantitat de còdols i el valor del pH de l’aigua entre altres.

2015-2019 Patrimoni apadrinat: El Safareig de Sant Antoni de Vilamajor.

És un punt de referència per les sortides de l’entorn, és un motiu més de valor al nostre municipi i des de cicle superior es treballa com inici i font d’inspiració en la recerca històrica que representa.

Hem establert un codi QR, i la nostra pretenció és linkar la informació de recerca al Web d’escola, que un cop més, documenta moltes de les dinàmiques que es realitzen des d’escola.

Són moltes les escoles que hi participen aquí us deixem un mapa de les nostres proximitats i un link per a més informació: http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/apadrinemnostrepatrimoni/elementsapadrinats/