El físic britànic Stephen Hawking mor als 76 anys.

La història de la ciència està marcada per persones que, gràcies als seus descobriments, van canviar per sempre les formes de fer les coses i, una d’elles ha estat Stephen Hawking. Per això, des de l’escola, volem rendir-li un petit homenatge.

Aquest anglès nascut en 1942, és famós no només pels seus descobriments en física, que van ajudar a formular i aprofundir teories com la del Big Bang, que explica l’origen de l’univers, sinó que també per portar la ciència a les masses, amb explicacions senzilles de fets interessants.

La majoria ho coneixíem pels seus llibres i per la seva malaltia que ho va tenir confinat en una cadira de rodes i amb seriosos problemes per comunicar-se, però existeixen una sèrie de curiositats que fan de Hawking una veritable llegenda.

Coses que no sabies sobre Stephen Hawking:

• Va néixer el 8 de gener de 1942, justament quan es complien 300 anys de la mort de Galieo Galilei.
  • Tenia un coeficient intel·lectual de 160, el mateix que Albert Einstein.
  • Ha mort el mateix dia dia en què Albert Einstein compliria 139 anys. A més, tots dos van morir als 76 anys. Hawking va culminar l’única teoria d’Einstein que quedava per comprovar: l’existència de les ones gravitacionals
  • Stephen Hawking va tenir un rendiment escolar deficient a l’escola primària, però gràcies a la seva nota perfecta en els exàmens de física, va aconseguir ser admès amb una beca a la prestigiosa Universitat d’Oxford.
  • El seu pare volia que fos mèdic, però Hawkingconsiderava que la biologia era massa inexacta.
  • Hawking va formar part de l’equip de rem a la Universitat d’Oxford.
  • El seu llibre Breu Història del Temps, va estar entre els més venuts d’Anglaterra per 237 setmanes, superant el record anterior de només 184 setmanes.
  • Stephen Hawking va escriure dos llibres per a nens en conjunt amb la seva filla.
  • Va aparèixer en un capítol de la sèrie La Teoria del Big Bang i en tres episodis dels Simpson.
  • La BBC ho va incloure en la llista dels 100 britànics més influents de la història. Ocupa el lloc 25. Darwin està en el quart lloc, Newton en el sisè lloc i Fleming en el 20.
  • Malgrat ser un dels científics més importants del segle, mai va guanyar el Premi Nobel.