Granotes i Gripaus

Granotes i gripaus, conills i llebres, llagostes i saltamartins… tant és.. la qüestió és presentar una situació de repte per fer que els nostres alumnes pensin, raonin, es facin preguntes i busquin una estratègia. Entenem que la vivenciació de la situació ajuda al diàleg i a posar en comú les possibles estratègies a desenvolupar, a posar-se d’acord, expressar els diferents rols de cadascun d’ells, al diàleg , a fer-se preguntes…

Passar de la vivenciació a la manipulació física i simbòlica, i iniciar un registre de dades per poder, així, buscar patrons i fórmules per entendre millor el desenvolupament d’una situació de repte igual o semblant a la donada inicialment.

Es tracta d’un solitari conegut de fitxes i salts de caselles que permet un treball molt complet de l’àmbit. Han elaborat el joc a partir de la creativitat pròpia i amb material reciclat o reutilitzat.

La qüestió és saber fer tots els passos i lectures per esbrinar una expressió matemàtica que ens permeti resoldre el joc amb un número X de granotes i gripaus, sense haver de resoldre’l. Serem capaços d’esbrinar-ho? Cadascú al seu ritme… segur que sí!

Us deixem fotografies de les sessions que hi estem dedicant aquí a l’enllaç.

https://drive.google.com/drive/folders/1kM8aRfBWcasEvr0c0a9MPdWXohG8uH8S?usp=sharing

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>