Granotes i gripaus, conills i llebres, llagostes i saltamartins… tant és.. la qüestió és presentar una situació de repte per fer que els nostres alumnes pensin, raonin, es facin preguntes i busquin una estratègia. Entenem que la vivenciació de la situació ajuda al diàleg i a posar en comú les possibles estratègies a desenvolupar, a posar-se d’acord, expressar els diferents rols de cadascun d’ells, al diàleg , a fer-se preguntes…
Passar de la vivenciació a la manipulació física i simbòlica, i iniciar un registre de dades per poder, així, buscar patrons i fórmules per entendre millor el desenvolupament d’una situació de repte igual o semblant a la donada inicialment.
Es tracta d’un solitari conegut de fitxes i salts de caselles que permet un treball molt complet de l’àmbit. Han elaborat el joc a partir de la creativitat pròpia i amb material reciclat o reutilitzat.
La qüestió és saber fer tots els passos i lectures per esbrinar una expressió matemàtica que ens permeti resoldre el joc amb un número X de granotes i gripaus, sense haver de resoldre’l. Serem capaços d’esbrinar-ho? Cadascú al seu ritme… segur que sí!
Us deixem fotografies de les sessions que hi estem dedicant aquí a l’enllaç.
https://drive.google.com/drive/folders/1kM8aRfBWcasEvr0c0a9MPdWXohG8uH8S?usp=sharing