“SOM-HI”, programa de salut i prevenció per a secundària basat en les habilitats per a la vida

Des de fa tres anys a l’escola portem a terme el  projecte Som-hi.  Aquest projecte vol ensenyar als joves de 12 a 16 anys a desenvolupar diferents habilitats i coneixements per a la vida. Per aconseguir-ho el programa utilitza diferents eines de comunicació que ajuden a practicar aquestes habilitats.

A cada curs es fan 10 sessions: 5 les fa el professor de l’escola i les altres 5 les fan les persones que treballen en aquest projecte .

Al llarg de l’ESO es treballen 3 eixos diferents. Cada eix busca que els adolescents es coneguin més a si mateixos i que tinguin una mirada més àmplia.   Es treballen recursos i estratègies per entrenar habilitats imprescindibles per a poder gestionar millor les diferents situacions en que es poden trobar.  Aquests eixos són:   la convivència, l’afectivitat i sexualitat i les addiccions.