RUA DEL PILAR “SALVEM ELS MARS”

El curs passat els alumnes de 1r d’ESO van crear una balena de tamany natural fabricada amb ampolles de plàstic.  Aquesta activitat quedava emmarcada dins el projecte:  Un mar de plàstic. Tota l’escola va participar aportant ampolles per a la seva construcció.  Quedava pendent fer altres actes que comportessin un acte reivindicatiu més enllà del centre escolar i que ajudés a una conscienciació de la població sobre l’ús que en fem del plàstic.

Per aquest motiu, després de diferents contactes amb l’Ajuntament i el Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme, aquest divendres 9 al matí hem fet  una rua amb la balena.

La rua que simbolitzava un acte simbòlic d’acomiadament de la balena, ha sortit de  l’escola de secundària i ha arribat  fins el port on ha estat  carregada en un vehicle del Consorci.  Prèviament ha fet una aturada a la plaça dels Països Catalans on s’ha llegit un manifest, el qual ha estat signat per l’alcalde i alumnes dels diferents cursos.

Des del port la balena ha viatjat  a la planta de valorització de residus de Mataró, on quedarà exposada.

Al llarg de la rua ens ha acompanyat la banda de tambors de l’escola.