El passat dimecres 2 d’octubre, tots els alumnes de secundària de l’escola El Pilar vam tenir l’oportunitat de gaudir d’una experiència única al Teatre Nacional de Catalunya (TNC). La sortida ens va portar a veure l’obra Ànima, un musical que ha captivat per la seva reivindicació de la llibertat creativa i individual de les dones.
L’obra, ambientada en la indústria de les pel·lícules d’animació dels grans estudis nord-americans a finals dels anys trenta, ens situa en un moment històric en què les dones lluitaven per trobar el seu lloc en un entorn dominat pels homes. A través de la música i l’escenografia, Ànima ens explica una història de superació personal i col·lectiva, amb personatges que desafien les normes establertes per demostrar que també mereixen formar part d’aquest món.
L’experiència ha estat molt enriquidora per a tots els alumnes, ja que no només vam gaudir del teatre, sinó que també vam reflexionar sobre la importància de la igualtat i la lluita pels drets de les dones. L’obra ens dona peu a treballar molts temes des de valors, com per exemple: la llibertat d’idees, de creació, reflexionar sobre la realitat de les dones de l’època i com es repeteixen patrons avui en dia, etc.
Va ser un dia cultural inoblidable que, sens dubte, ens ha deixat amb ganes de més!




Comentaris recents