5è – Els avantpassats
23/11/18Com a Coneixement del Medi estem estudiant períodes de la Història de la Humanitat hem après la cançó de “Els avantpassats” que explica diferents moments de la història de Catalunya. La coreografia ens l’hem inventat entre tots i totes.
El cuento de la vieja y el viejo
21/11/18A castellà els nens i nenes de primer hem treballat el conte de ‘La vieja y el viejo’. És un conte encadenat molt conegut!
Avui l’hem anat a representar a les classes de P4 i els hi ha agradat molt.
Robòtica a Cicle Superior
21/11/18Aquests dies, amb motiu de la European Robotics Week 2018, l’alumnat de 5è s’ha afegit, en hores de matemàtiques, a l’experiència dels robots Edison que ja fa setmanes que treballa l’alumnat de 6è. En concret el repte consistia en guiar un robot per un circuit preveient els desplaçaments i els girs. Per parelles hem mesurat el circuit, hem planejat el programa, l’hem traspassat a l’aplicació edscratchapp.com, l’hem descarregat al robot, l’hem provat i hem anat corregint els errors. En alguns casos també hi hem afegit leds i so. Hem après i gaudit de debò!
Veure més imatges i vídeos
Els cotxes tracen el recorregut a P3
21/11/18El traç no és únicament és llapis i paper. Nosaltres experimentem el traç de moltes maneres i avui els ha tocat als cotxes de la classe. Quines carreteres que hem fet!
Podeu veure més imatges.
Experimentem a P3
21/11/18Aquesta setmana hem tenyit arròs i després hem fet experimentació amb aquest arròs. Ha estat un goig sensorial ple d’aprenentatges matemàtics.
Podeu veure més imatges de la tenyida
Podeu veure més imatges de l’experimentació
Un, dos, tres, psicomotricitat! (P3)
21/11/18Els dies de psicomotricitat són genials i els esperem amb moltes ganes. A la una, a les dues, a les tres! Psicomotricitat!
Podeu veure més imatges
El nostre pati
21/11/18Un pati per a tothom és el que ofereix la possibilitat que cadascú trobi el seu lloc i la seva activitat. A l’escola Sant Joan treballem per aconseguir-ho.
Jocs de llengua i jocs matemàtics a P3
21/11/18A P3 hem començat a fer jocs matemàtics en forma de racons de treball. Estem molt contents i tenim moltes ganes de seguir aprenent d’aquesta manera tant divertida.
Podeu veure més imatges de llengua.
Podeu veure més imatges de matemàtiques.
Joc simbòlic a P3
21/11/18El joc simbòlic és molt important i bàsic per un bon desenvolupament de l’infant. A P3 ens iniciem en aquest descobrint la potencialitat de les relacions socials entre iguals.
Podeu veure més imatges
P5 – La tardor de Vivaldi
21/11/18A la tardor comença la temporada de caça i els caçadors i caçadores surten a caçar però els animals s’amaguen quan els senten a prop.
Dramatitzem l’audició de La Tardor de Les Quatre Estacions d’Antonio Vivaldi.
A 1r inventem RODOLINS!
20/11/18A primer estem treballant els rodolins, mireu quins ens hem inventat! Esperem que us agradin MOLTÍSSIM!!
Science Week – 4th level
20/11/18During the Science week, we experimented with water in our Science class.
We could observe that salty water has more density than still mineral water.
Look at the photos! It’s amazing!
Podeu veure més imatges
Science Week – 3rd level
19/11/18Last week was the Science Week. In our Science class we learned about seahorses and their lives.
They’re very interesting creatures!
Podeu veure més imatges
Treballem la descomposició
16/11/18Recycling 2n B
13/11/18Are you recycling at home? I’m sure you are doing it.
Remember, recycle!
Ambients a P5
13/11/18Els divendres a la tarda, les classes dels estels fugaços i la dels planetes, fem ambients. Aquest primer trimestre tenim set propostes; un ambient d’art, un de joc de taula, un de teatre, dos de construccions, un de joc lúdic i un de joc simbòlic. Els infants escullen, cada divendres, a quin ambient volen anar d’aquesta forma, tots els infants passen per tots els ambients relacionant-se, cada vegada, amb companys i companyes diferents.
Els ambients promouen que els infants siguin els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge; han de ser ambients estimuladors, creatius i participatius que promoguin la reflexió sobre la seva pròpia acció i que possibiliti la comunicació i la trobada amb altres companys i companyes.
Clicant a la imatge, podreu veure més fotografies.
Joc simbòlic a P5
13/11/18Hola famílies,
Dediquem aquest article al JOC SIMBÒLIC.
El joc simbòlic té una gran importància a l’Educació Infantil. Els racons de joc simbòlic responen a la necessitat que té l’infant de conèixer els companys i companyes, de reviure lúdicament unes situacions quotidianes i poder experimentar, amb la pròpia activitat, els diversos rols que hi ha al seu entorn.
Els racons són espais destinats a l’activitat lúdica que demanen a l’alumnat una participació, lliure, imaginativa i creadora; afavoreixen la interrelació i comunicació i són el primer pas cap a la socialització. L’alumnat necessita compartir espais, joc, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament, convivència i de joc.
Mireu, mireu què bé que ens ho passem. Cliqueu a la imatge si voleu veure més fotos.
Taller coeducació a P5
13/11/18Aquesta setmana, a P5, ens ha vingut a veure la pAllAssA trAfÀlgAr, dintre dels tallers de coeducació.
Ens ha vingut a explicar el conte Rosa Caramel, que treballa aspectes de gènere. Hem passat una estona molt divertida on els infants han pogut participar de la història de l’elefanta Guillermina. També hem aprés que no hi ha jocs de nenes ni de nens i que és important tenir ganes de jugar i compartir els nostres moments de diversió amb els amics i les amigues.
Per finalitzar la sessió, ha demanat als infants que facin un dibuix de la Guillermina compartint el seu joc o joguina preferida. Quan ja tinguem els dibuixos fets els hi enviarem per correu electrònic.
Si voleu saber la història de Rosa Caramel, cliqueu la imatge del conte.
Moltes gràcies pAllAssA trAfÀlgAr per aquest matí tant divertit.
Podeu veure més imatges.
La traviata a P3
12/11/18Aquest dies l’òpera ha entrat a P3 de la mà de La Traviata de Verdi. Hem fet un treball de música molt interessant. Us animeu a fer-lo a casa?
Podeu veure més imatges.
Jocs matemàtics i de llengua a P3
12/11/18Els nens i les nenes de P3 estem aprenent un munt de coses i a través dels jocs de llengua i de matemàtiques estem descobrint un món nou que podem compartir amb els adults. Què divertit poder llegir lletres, conèixer nombres, contar, llegir,…
Podeu veure més imatges.
Segueix-nos!