Taules d’experimentació a P3

Els reis d’orient ens van deixar de regal dues taules d’experimentació. Aquestes taules tenen un gran potencial educatiu, ja que possibiliten manipular, experimentar i investigar amb diversitat d’elements i comporta, a la vegada, un plaer sensorial i un desenvolupament del raonament lògic-matemàtic a través de les relacions que s’estableixen entre els objectes (pes, formes, dimensions, volum, textures, colors, olors, gustos…). També desenvolupen i augmenten el nivell d’atenció i concentració i així els infants estructuren la ment mitjançant la informació que reben manipulant i jugant.

En el nostre cas una taula conté diverses eines per fer trasbalsaments i mesures i els elements que la formen són: civada, arròs, pasta, mongeta negra i blanca, cigrons i llenties. Davant aquests materials, els alumnes estructuren la ment fent-se les seves pròpies hipòtesis i es fan preguntes sobre el comportament dels materials que tenen a l’abast i especialment les conseqüències de les seves combinacions apropant als infants en la descoberta de l’entorn.

L’altra taula està destinada al centre d’interès del planeta terra on l’alumnat anirà trobant-se petits mons que recreen la fauna i flora que hi ha als diferents continents. Són unes provocacions al joc que estan estretament lligades amb el joc simbòlic, és una proposta de joc lliure, espontània i sense instruccions, que permet que nens i nenes creïn petits escenaris en miniatura, petits mons diversos. Consisteix en la representació de diferents escenes de la vida real, però a escala petita, barrejant elements naturals amb jocs i ninots en miniatura.
A més a més, també constitueix un espai de joc sensorial, ja que s’hi poden combinar una gran quantitat de materials, i fins i tot convertir-lo en un joc científic. Aprofitant el fred que feia aquests dies hem començat per l’Antàrtida.