AQUÍ JUGUEM TOTS, premis Sambori

Aquest és el tercer anys que participem als premis Sambori.

El Sambori és un projecte d’Òmnium Cultural basat en fomentar la creació de propostes artístiques i culturals de creació i autoria col·lectives, amb l’objectiu de fomentar l’empoderament cultural, el sentiment de pertinença comunitari i l’ús de la llengua catalana com a eines de transformació
social generadores d’oportunitats. Es tracta que l’alumnat trobi un canal per expressar la seva veu,
incidint especialment en col·lectius tradicionalment infrarepresentats i creant sinergies entre els
diferents membres de la comunitat educativa i d’altres entitats de l’entorn educatiu.

Des de l’espai de l’artista de l’Escola hem organitzat un grup de 24 alumnes voluntaris que tenien com a objectiu acabar pintant un mural al pati ja que aquest anys rebrem el suport artístic d’expressió plàstica de Gatzara Educació.

Després d’una primera sessió amb Gatzara Educació les i els alumnes van decidir que en el mural volien transmetre la idea de la igualtat de gènere, volien fer un mural que transmetés que tos som iguals, que no hem de jutjar a ningú i que hem de respectar a tothom.

A part de reflexionar sobre aquests temes també vam aprendre a dibuixar emocions i vam haver de pensar i projectar el dibuix que volíem fer al pati. El títol del mural és AQUÍ JUGUEM TOTS.

Ha estat una experiència genial, hem presentat el nostre mural als premis Sambori i, a més, hem assistit a la cloenda que ha organitzat Òmnium a la nostra zona territorial.

A la festa Sambori ens ho hem passat genial, hi havia moltes escoles del Camp de Tarragona i hem pogut escollir entre molts tallers creatius i divertits.

Alumnes que han creat el mural i han assistit a la Festa Sambori.

Vídeo de la creació del mural