Com són els éssers vius? tots són iguals?

Benvolgudes lectores , a la classe dels “mims” estem treballant els éssers vius. Primer hem treballat els invertebrats i després els vertebrats.

Hem fet un taller espectacular  dels animals invertebrats…Com ja sabeu estem estudiant el tema dels animals i per aquest motiu avui a l’escola hem fet el taller d’invertebrats.
Hem coneguts 4 grups d’insectes:
– Insecte pal
– Insectes que fins arribar a l’edat adulta passen per una metamorfosi (Escarbat negre, groc i marieta)
– Pauet (Cent peus)
-Paneroles xiuladores.
Al començament costava una mica tocar-los però a mesura que passava l’activitat tothom s’anava engrescant.
Al final hem tingut una gran sorpresa, tres animales especials:
– La papallona nocturna que és grisa i no vola perquè li pesa el cul.
– L’aranya
– L’escorpí.

 

Seguidament hem vist que hi ha animals molt diferent als invertebrats que són més grans i s’anomenen vertebrats però no sabem encara perquè? Mitjançant els  món dels ocells i a partir partir d’un conte ” El cant dels ocells” a  Cal Ganxo hem descobert  moltíssimes coses d’aquest animals. En aquesta visita hem après alguns ocells del nostre entorn i les seves característiques . També hem trobat, de camí,  un hotel de insectes i hem esbrinat perquè s’anomena així.

Quan hem arribat a la casa de Cal Ganxo hem observat que per algunes zones de la casa hi havia uns objectes curiosos que sonaven quan igual que el cant dels ocells. Feien sonar aquests instruments i els ocells responien a aquest so. Parlàvem amb ells!!!! Ens comunicàvem…. Hem après a construir menjadores per ajudar-los a a tenir menjar mentre viatgen d’un municipi a l’altre.
A la classe hem seguit treballant el món dels ocells… mitjançant grups cooperatius per esbrinar moltes més coses.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>