Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t en WORD i respon les preguntes. Guarda el document i un cop l’has respost i guardat torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).
3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs. Nosaltres et respondrem els teus dubtes.
LES TASQUES:
Descarregar la tasca de la setmana en PDF- PROJECTE ACTUALITAT 4t Setmana del 13-17
Descarregar la tasca de la setmana en document WORD –PROJECTE ACTUALITAT 4t Setmana del 13-17
Setmana del 14 al 17 d’abril
MINIPROJECTE de la NOSTRA ACTUALITAT
Aquesta setmana iniciem un nou projecte anomenat “Projecte Actualitat ” durarà tres setmanes. En aquest projecte treballarem aspectes relacionats amb el “Coronavirus” . Hauràs de cercar informació , respondre preguntes relacionades amb el tema , conèixer vocabulari…etc. Tot un seguit d’activitats que t’ajudaran a entendre i saber la situació que estem vivint actualment. En aquest projecte treballarem la llengua catalana, castellana i l’anglès conjuntament de forma globalitzada i també farem activitats de matemàtiques.
ACTIVITAT 1 |
ÀREA CATALÀ
1.Busca informació sobre els virus.
a)Com es diu el virus què ens ha fet quedar-nos a casa?
b)Busca uns altres noms de virus i fes una llista.
c)Tu mai has patit un virus? Quin?
ESCRIU AQUÍ D’ON HAS TRET LA INFORMACIÓ
He consultat……llibre, persona, pàgina web, vídeo,…. |
2.Coneixes alguna persona que aquests dies hagi estat contagiada de Coronavirus? És algú del teu entorn ( família o amistats)?
3.Busca imatges o dibuixos de virus i fixa´t si són iguals o són diferents? Dibuixa o enganxa dues imatges de dos que et semblin molt diferents i fes un llistat de les diferències que hi trobes.
IMATGE O DIBUIX 1 IMATGE O DIBUIX 2
LLISTA DE DIFERÈNCIES
(recorda separar les paraules en comes i posar una i entre les dues últimes) :
ESCRIU AQUÍ D’ON HAS TRET LA INFORMACIÓ
He consultat……llibre, persona, pàgina web, vídeo,…. |
|
ACTIVITAT 2 |
ÀREA CASTELLÀ
1.Lee el poema, recítalo y acompáñalo de un dibujo. Si no tienes impresora, lo puedes copiar en un papel.
El rey del momento, el coronavirus
Soy coronavirus,
el rey del momento,
y para los niños
hablo en este cuento.
Quédate en tu casa,
¡te debes quedar!
Si no sin querer
te puedo hacer mal.
Toma precauciones,
¡lo debes hacer!
Y si me haces caso
mucho antes me iré́.
Ahora a mis anchas
puedo pasear,
piensa dónde tocas
es fundamental.
Ten las manos limpias
¡Pon mucha atención!
Lávate a menudo
con agua y jabón.
Al estornudar,
si vas a toser,
el brazo en la boca
te debes poner.
Aprovecha en casa
para descansar,
juega, pinta, canta,
¡ayuda a papá!
Si no me haces caso
puedo contagiarte
¡Quédate en tu casa!
No quiero enfermarte.
Soy coronavirus
el rey del momento
¿Quieres que me vaya?
¡Aplícate el cuento!
2. Utiliza tu imaginación y creatividad. ¿Te animas a escribir una poema?
POEMA | ||
TÍTULO | ||
(verso) | ||
ESTROFA | – | (verso) |
(verso) | ||
(verso) | ||
ESTROFA | (verso) | |
(verso) | ||
(verso) | ||
ESTROFA | (verso) | |
(verso) |
ÀREA MATEMÀTIQUES
1.Ordena ,en els requadres inferiors ,de major a menor les següents quantitats:
1 23.087 | 2 60.667 | 4 89.578 | 3 10.010 | 8 99.999 | 5 90.578 |
2.Ordena ,en els requadres inferiors ,de menor a major, les següents quantitats:
23.087 | 60.667 | 89.578 | 10.010 | 9.999 | 90.578 |
3. Escriu, en els requadres, el nombre anterior i posterior .
308.110 | ||
603.090 | ||
102.120 | ||
400.009 | ||
909.909 |
4. Recordem la norma D-U-C. Escriu el nom de cadascú d’aquests nombres.
43.015 | |
76.100 | |
84.990 | |
68.869 | |
19.999 |
5. Relaciona amb fletxes.
81 | 7×8 | |
49 | 8×8 | |
56 | 6×7 | |
42 | 4×6 | |
24 | 9×9 | |
64 | 7×7 |
6.Relaciona amb fletxes.
81 : 9 | 6 | |
24 : 6 | 5 | |
56 : 7 | 7 | |
63 : 9 | 4 | |
42 : 7 | 8 | |
35 : 7 | 9 |
7.Completa la frase. Per fer-ho, fes les operacions de cada casella i escriu la lletra que hi correspongui segons el codi.
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
K | L | M | N | NY | O | P | Q | R | S |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
T | U | V | X | ? | ! | : | , | … | . |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
18:2 | 8X2 | 7+7 | 16:4 | 81:9 | 1×0 | 12+14 | ||
8. Ara inventa tu un missatge curt seguint el codi de l’exercici anterior. Dibuixa els requadres amb regle i mira que siguin de la mateixa mida.
PROBLEMES
- El número d’afectats a Madrid pel coronavirus és el doble que el número d’afectats a Catalunya. Si a Catalunya els afectats són 26.032, quants afectats hi ha a Madrid?
Resposta: ……………………………………………………………………………….
2. Cada dia em rento les mans 10 vegades, la meva mare 35, el meu pare 31 i la meva germana petita . Quantes vegades ens rentem les mans entre tots?
Resposta: ……………………………………………………………………………….
OPERACIONS
Col·loca les següents operacions i fes-les.:
ÀREA D’ANGLÈS
How are you feeling these days?
* You can choose more than one option (podeu triar més d’una opció)
Why are you feeling this way? (Per què et sents així?). Try to translate the sentences below, you can use dictionaries. (Traduïu les frases següents)
* Remember, “because” vol dir perquè…
* Teniu les paraules clau de cada frase subratllades.
ENTRETENIMENTS |
Busca 16 palabras relacionadas con lo que está pasando en la actualidad y escríbelas
1. | 9. |
2. | 10. |
3. | 11. |
4. | 12. |
5. | 13. |
6. | 14. |
7. | 15. |
8. | 16. |