PRIMERA SETMANA PROJECTE ACTUALITAT 4T

 

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

 

 

LES TASQUES:

Descarregar la tasca de la setmana en PDF- PROJECTE ACTUALITAT 4t Setmana del 13-17

Descarregar la tasca de la setmana en document WORD –PROJECTE ACTUALITAT 4t Setmana del 13-17

                                                                                                          Setmana del 14 al 17 d’abril

MINIPROJECTE de la NOSTRA ACTUALITAT

Aquesta setmana iniciem un nou projecte anomenat “Projecte Actualitat ” durarà  tres setmanes. En aquest projecte treballarem  aspectes relacionats amb el “Coronavirus” . Hauràs de cercar informació , respondre preguntes relacionades amb el tema , conèixer vocabulari…etc. Tot un seguit d’activitats que t’ajudaran a entendre i saber la situació que estem vivint actualment.  En aquest projecte treballarem la llengua catalana, castellana i l’anglès conjuntament de forma globalitzada i també farem activitats de matemàtiques. 

 

ACTIVITAT 1

ÀREA CATALÀ

1.Busca informació sobre els virus.

a)Com es diu el virus què ens ha fet quedar-nos a casa?

b)Busca uns altres noms de virus i fes una llista.

c)Tu mai has patit un virus? Quin?

 

          ESCRIU  AQUÍ D’ON HAS TRET LA INFORMACIÓ 

           He consultat……llibre, persona, pàgina web, vídeo,….

 

2.Coneixes alguna persona que aquests dies hagi estat contagiada de Coronavirus? És algú del teu entorn ( família o amistats)? 

 

3.Busca imatges o dibuixos de virus i fixa´t si són iguals o són diferents? Dibuixa o enganxa dues imatges de dos que et semblin molt diferents i fes un llistat de les diferències que hi trobes.

IMATGE O DIBUIX 1                                    IMATGE O DIBUIX 2

 

LLISTA DE DIFERÈNCIES

(recorda separar les paraules en comes i posar una i entre les dues últimes) :

                            ESCRIU AQUÍ D’ON HAS TRET LA INFORMACIÓ 

                             He consultat……llibre, persona, pàgina web, vídeo,….

 

 

 

 

ACTIVITAT 2

ÀREA CASTELLÀ

 

1.Lee el poema, recítalo y acompáñalo de un dibujo. Si no tienes impresora, lo puedes copiar en un papel.

El rey del momento, el coronavirus

Soy coronavirus,

el rey del momento,

y para los niños

hablo en este cuento.

 Quédate en tu casa,

¡te debes quedar!

Si no sin querer

te puedo hacer mal.

 Toma precauciones,

¡lo debes hacer!

Y si me haces caso

mucho antes me iré́.

 

Ahora a mis anchas

puedo pasear,

piensa dónde tocas

es fundamental.

 

Ten las manos limpias

¡Pon mucha atención!

Lávate a menudo

con agua y jabón.

 

Al estornudar,

si vas a toser,

el brazo en la boca

te debes poner.

 

Aprovecha en casa

para descansar,

juega, pinta, canta,

¡ayuda a papá!

 

Si no me haces caso

puedo contagiarte

¡Quédate en tu casa!

No quiero enfermarte.

 

Soy coronavirus

el rey del momento

¿Quieres que me vaya?

¡Aplícate el cuento!

2. Utiliza tu imaginación y creatividad. ¿Te animas a escribir una poema?

 

        POEMA
TÍTULO 
(verso)
ESTROFA (verso)
(verso)
(verso)
ESTROFA (verso)
(verso)
(verso)
ESTROFA (verso)
(verso)

ÀREA MATEMÀTIQUES

1.Ordena ,en els requadres inferiors ,de major a menor les següents quantitats:

1        23.087 2       60.667 4       89.578 3      10.010 8      99.999 5       90.578

 

2.Ordena ,en els requadres inferiors ,de menor a major, les següents quantitats:

        23.087         60.667    89.578         10.010          9.999           90.578

3. Escriu, en els requadres, el nombre anterior i posterior .

308.110
603.090
102.120
400.009
909.909

 

4. Recordem  la norma D-U-C. Escriu el nom de cadascú d’aquests nombres.

43.015
76.100
84.990
68.869
19.999

5.  Relaciona amb fletxes.

81 7×8
49 8×8
56 6×7
42 4×6
24 9×9
64 7×7

 

6.Relaciona amb fletxes.

81 : 9 6
24 : 6 5
56 : 7 7
63 : 9 4
42 : 7 8
35 : 7 9

 

7.Completa la frase. Per fer-ho, fes les operacions de cada casella i escriu la lletra que hi correspongui segons el codi.

A B C D E F G H I J
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
K L M N NY O P Q R S
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
T U V X ? ! : , .
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

 

18:2 8X2 7+7 16:4 81:9 1×0 12+14

 

8. Ara inventa tu un missatge curt seguint el codi de l’exercici anterior. Dibuixa els requadres amb regle i mira que siguin de la mateixa mida.

 

 

PROBLEMES

  1.  El número d’afectats a Madrid pel coronavirus és el doble que el número d’afectats a Catalunya. Si a Catalunya els afectats són 26.032, quants afectats hi ha a Madrid?

 

 

Resposta:  ……………………………………………………………………………….

 

2. Cada dia em rento les mans 10 vegades, la meva mare 35, el meu pare 31 i la meva germana petita . Quantes vegades ens rentem les mans entre tots?

 

 

Resposta:  ……………………………………………………………………………….

 

OPERACIONS

Col·loca les següents operacions i fes-les.:

 

ÀREA D’ANGLÈS

How are you feeling these days?

* You can choose more than one option (podeu triar més d’una opció)

 

 

Why are you feeling this way? (Per què et sents així?).  Try to translate the sentences below, you can use dictionaries. (Traduïu les frases següents)

* Remember, “because” vol dir perquè…

* Teniu les paraules clau de cada frase subratllades.

 

ENTRETENIMENTS

 

Busca 16 palabras relacionadas con lo que está pasando en la actualidad y escríbelas

 

1. 9. 
2. 10.
3. 11.
4. 12.
5. 13.
6. 14.
7. 15.
8. 16.

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>