4t -2@ SETMANA 20-24 ABRIL

    AGENDA

Clica sobre la imatge i s’ampliarà

 

                                                                                                                          

 

PROPOSTES DE TASQUES:

Descarregar la tasca  de la setmana en PDF SETMANA 20 AL 24 ABRIL

Descarregar  la tasca  de la setmana  en  WORDSETMANA 20 AL 24 ABRIL

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

IMPORTANT:  si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el  número de l’exercici i la seva resposta.

 

 

                                                                                                                                Setmana del 20 al 24 d’abril

MINIPROJECTE de la NOSTRA ACTUALITAT

ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL

Aquesta segona setmana continuem amb el projecte actualitat. Ja saps que treballem de forma globalitzada les diferents àrees  en relació a un mateix tema. 

ACTIVITAT 1.

AREA DE CASTELLANO:

  1. Lee con atención la definición de estas dos palabras:

EPIDEMIA: ocurre cuando unenfermedad infecciosa afecta a un número de individuos superior al esperado en una ciudad o pueblo durante un tiempo determinado.

PANDEMIA:  es la afectación de una enfermedad infecciosa de los humanos a lo largo  de varios continentes o incluso de todo el mundo.

 

2.Lee, compara y piensa antes de contestar.

¿En qué se diferencia una epidemia de una pandemia ?

 

3.Infórmate antes de contestar.

 

¿ El Covid-19 es una epidemia o una pandemia?

 

ACTIVITAT 2.

ÀREA DE CATALÀ:

1.Què  és una vacuna?

          a)Per a què serveix?

           b) Com s’aconsegueixen?

           c) Fes una llista de descobridors de vacunes i quina malaltia curen.

            DESCOBRIDORS             LA SEVA VACUNA CURA…
 

 

 

 

 

 

 

            ESCRIU AQUÍ D’ON HAS TRET LA INFORMACIÓ   

             He consultat……llibre, persona, pàgina web, vídeo,….

 

 

 

2. Busca imatges o dibuixos del Covid 19 i d’un altre virus diferent.

3.  Dibuixa o enganxa les dues imatges i fes un llistat de les diferències que hi trobes.

 

IMATGE O DIBUIX 1                                                IMATGE O DIBUIX 2

 

LLISTA DE DIFERÈNCIES( recorda separar les paraules en comes i posar una i entre les dues últimes) :

 

          ESCRIU AQUÍ D’ON HAS TRET LA INFORMACIÓ

              He consultat……llibre, persona, pàgina web, vídeo,….

 

 

 

 

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

 

Problemes

  1.  A la farmàcia han arribat 200 capses de mascaretes. A dins de cada capsa hi ha 6 mascaretes. Quantes mascaretes hi ha en total?

 

 

Resposta:  ……………………………………………………………………………………………………….

 

2.  A l’hospital de Viladecans hi ha 80 llits habilitats per atendre als malalts. Avui han arribat 12 malalts per coronavirus i ja tenien 23 ingressats. Avui han donat d’alta a 2 d’ells. Quants malalts de coronavirus hi ha a l’hospital? Quants llits queden buits?

 

 

Resposta:  ………………………………………………………………………………………………………..

 

3.  A l’hospital han arribat 1.280 parells de guants. Hi ha 8 sanitaris i cada dia fan servir un parell de guants cadascú. Quants dies els durarà els guants? 

 

 

Resposta:  ……………………………………………………………………………………………

 

4……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

                                         320

                                +       123

                                    ————

                                          443  

 

Resposta:  ……………………………………………………………………………………………

Operacions 

Col·loca les següents operacions i fes-les.

GEOMETRIA 

Recorda:

Els elements dels polígons són: costats, vèrtex i angles.

Segons el nombre de costats, els polígons poden ser: triangles, si tenen 3 costats; quadrilàters, si en tenen 4; pentàgons, si en tenen 5; o hexàgons, si en tenen 6. 

 

  1. Observa aquest polígon i escriu les paraules costat, vèrtex i angle on correspongui. 

2.Observa els polígons i completa la taula:  

 

per practicar més…

https://es.ixl.com/math/4-primaria/seleccionar-figuras-de-dos-dimensiones

ANGLÈS: 

Aquesta setmana començarem a fer servir una nova web on trobareu totes les activitats d’anglès que heu de fer. Les tasques estan organitzades per petits projectes. 

El link a la web general és aquest: https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo. Allà trobareu una pestanya on diu Grades 3 & 4. A dins, podreu trobar les activitats de cada setmana.

Si voleu anar directament a les activitats d’aquesta setmana podeu fer servir el link que hi ha més a baix. Aquesta setmana haureu de realitzar les activitats de la STAGE1 (fase1) del primer projecte.  

L’activitat 2 és un diari emocional que haureu de fer durant dues setmanes i retornar el dia 4 de Maig, però us ho tornarem a recordar. 

STAGE 1: https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-p1stage1

 

Si teniu algun dubte, recordeu que ens podeu contactar a l’adreça d’e-mail de la vostra classe, fent servir com a assumpte la paraula “ENGLISH”. 

 

MÚSICA:  

Aquesta setmana us proposo que seguiu aquest vídeo: https://www.youtube.com/watchv=4DHJrLCHNEI&list=RDum0aM4rhcgg&index=37.   Heu d’imitar els ritmes picant de mans. Si voleu, podeu agafar dos llapis o dues culleres de fusta per picar.  Qui s’animi, que enviï un vídeo fent l’activitat al correu d’aula indicant a l’assumpte: MÚSICA i el seu nom

 

EDUCACIÓ FÍSICA: Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola: 

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana s’ha penjat un escalfament i un circuit full body que cansa bastant. La idea és que pugueu realitzar aquest circuit un cop, però prèviament haureu d’escalfar. Ah, recordeu quan acabeu heu de fer estiraments.

-RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA :  Enviar vídeo del repte al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física Repte Coordinació ”

-VOLUNTARI: Fer-se fotografies, gravar-se i penjar a les xarxes socials amb el hashtag #jomargallodesdecasa #reptecoordinació #circuitfullbody

Les activitats que es proposen són pels infants però els poden realitzar tota la família!! Animeu-vos!!

 

ENTRETENIMENT

ENS FEM PLASTILINA?

 

Una activitat per passar la tarda, fent barreges  amassant, … i empastifant-nos!

Material:

  •         Farina 
  •         Aigua
  •         Oli
  •         Sal
  •         Colorant alimentari (opcional, si no teniu es treballa amb blanc )
  •         Bol

Som-hi!

Preparem el material:

  1. Agafem un bol i una tassa (o got). Sempre utilitzarem el mateix recipient per les diferents mesures. 
  2. Posem 2 gots de farina al bol. 
  3. Després un de sal. 
  4. Després 4 cullerades (de cullera de postre) d’oli, i per acabar un got d’aigua. 
  5. Barregem cada cop que tirem nous ingredients. És a dir, quan afegim la sal a la farina, barregem amb una cullera de fusta, quan afegim l’oli, tornem a barrejar i per acabar, després de posar-hi l’aigua… barregem de nou.
  6. Un cop ho tenim ben barrejat

Posem una mica de farina a la taula per a que no s’enganxi  i acabem d’amassar la massa. 

  1. Quan veiem que la massa ja no se’ns enganxa i agafa consistència, en fem una bola . 

       I mireu el resultat! Plastilina, feta ben ràpid, fàcil i barata!

 

I ARA A ESTRENAR-LA!!!  A JUGAR AMB LA PLASTILINA!!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>