3@SETMANA “PROJECTE ELS VEGETALS”

AGENDA

CLICA I S’OBRIRÀ LA IMATGE

 

Descarregar la tasca  de la setmana en PDF- 3@Setmana Projecte els vegetals del 18 al 22 demaig.docx

Descarregar  la tasca  de la setmana  en  WORD-3@Setmana Projecte vegetals del 18 al 22 demaig

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

IMPORTANT:  si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el  número de l’exercici i la seva resposta.

MINIPROJECTE VEGETACIÓ

ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL

ÀREA DE CATALÀ

ACTIVITAT 1

EL PARC NATURAL DEL GARRAF

  1. Llegeix i coneix com és la vegetació que envolta la nostra escola.

Castelldefels té molt a tocar  un tros del parc natural del Garraf. Fa dies que estem estudiant la vegetació  i ara coneixerem  aquesta vegetació  que tenim tan a prop.

La vegetació que predomina al  parc natural del Garraf  és la màquia composta per arbustos alts com el garric i  el llentiscle, a sota d’aquests arbustos, també  trobem lianes com l’esparreguera i l’aritjol i  trobem matolls de plantes aromàtiques com el romaní i una planta que dóna nom a la nostra escola: els  margallons. No hi ha gaire arbres, algunes alzines i alguns pins.

 

2. A veure si ara pots respondre aquestes preguntes….

             a)Què és un parc natural?

             b)Quina vegetació trobem al parc natural del Garraf?

             c)Tu perquè creus que la nostra escola es diu Margalló?

 

ÀREA DE CASTELLÀ

ACTIVITAT 2

  1. Te proponemos que hagas una narración imaginando que te ha pasado esto:

    

 

Vuelve a leer los CONSEJOS PARA ESCRIBIR y elabora tu diálogo

 

      TÍTOL:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Para finalizar, vuelve a leer el texto y responde a las siguientes preguntas: 

AUTOEVALUACIÓN DEL DIÁLOGO

SI NO
GUIONES:  Los he puesto:
  • Delante de lo que dicen los personajes
  • Inicio del narrador
INTERROGACIONES Y EXCLAMACIONES.

He puesto los signos:

  • En las frases interrogativas.  ¿………?

(abrir y cerrar)

  • En las frases exclamativas. ¡………..!

(abrir y cerrar)

COMAS. Las he puesto:
  • En las enumeraciones.
  • En los incisos.
PUNTO Y  SEGUIDO
  • Lo he puesto al final de cada oración o frase
  • Me he asegurado que tengan verbo
  • Después de punto he empezado con mayúscula
PUNTO Y A PARTE
  • Lo he puesto al final de cada párrafo
  • Me he preocupado de la presentación de los párrafos
  • He empezado cada párrafo con mayúscula.

 

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

ACTIVITAT 3

PROBLEMES

  1.  La Lluïsa m’ha demanat que l’ajudi a posar 346 ametlles garrapinyades a parts iguals en 24 bosses. Quantes ametlles garrapinyades hi haurà a dins de cada bossa? Quantes en sobraràn?

 

Resposta: ………………………………………………………………

 

2.  El 19 de maig al supermercat que treballo van vendre 1.035kg de fruita. Si cada dia es ven la mateixa fruita, quanta es vendrà en una setmana? I en un mes?  

 

 

Resposta: ………………………………………………………………….

 

GEOMETRIA 

Recorda:

Un cilindre té dues bases circulars i no té vèrtexs.

Una piràmide té una sola base i les seves cares laterals són triangles que s’uneixen en un vèrtex. 

Un prisma té dues bases iguals i les seves cares laterals són quadrilàters. 

Un cub té sis cares que són quadrats. 

 

  1. Escriu en el requadre quin cos geomètric representa cada figura seguint l’exemple: 

per practicar més…

https://es.ixl.com/math/4-primaria/seleccionar-figuras-de-tridimensionales

 

Recorda:

El vèrtex és un punt comú entre dos costats consecutius d’una figura geomètrica. 

Els costats són els segments que limiten un polígon. 

3. Completa la taula següent dient quants costats i vèrtexs tenen les següents figures geomètriques planes: 

Per practicar més…

https://es.ixl.com/math/4-primaria/contar-y-comparar-lados-y-v%C3%A9rtices 

ÀREA D’ANGLÈS

Hello, guys! Aquesta setmana heu de fer la Stage 4 del project. Enjoy!

https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-p1stage4

 

ÀREA DE MÚSICA 

La feina de música d’aquesta setmana és un joc d’endevinar instruments.

1. Poseu-vos aquest vídeo:


2.Apunteu en un full els instruments que van sonant, podeu posar números perquè us sigui més fàcil. Veureu que després d’escoltar com sona us sortirà la resposta, així podeu comprovar si heu encertat. Si hi ha algun instrument que no sabeu com es diu o no ho recordeu, no patiu, atureu el vídeo i dibuixeu-lo.

3.Quan hàgiu acabat, classifiqueu aquests instruments per famílies: CORDA, VENT i PERCUSSIÓ.

Recordeu:

  • Els instruments de corda són aquells que sonen fregant o polsant les cordes.
  • Els instruments de vent són aquells que sonen quan els bufem.
  • Els instruments de percussió són aquells que sonen quan els piquem o sacsegem.

Envieu-me una fotografia al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.

 

ÀREA EDUCACIÓ FÍSICA

Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola: 

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana s’han penjat una sèrie d’estiraments en parella. La idea és que pugueu realitzar aquests exercicis mínim tres dies al llarg de la setmana. Recordeu que teniu les rutines presentades anteriorment penjades al bloc.

Després d’haver realitzat els estiraments en parella, a veure si us animeu i feu alguns dels reptes en parella que es presenten al bloc.

RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA: Enviar vídeo del repte al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física Repte en parella” 

VOLUNTARI: Fer-se fotografies, gravar-se i penjar a les xarxes socials amb el hashtag #jomargallodesdecasa #reptenparella #estiramentsenparella

 

Les activitats que es proposen són pels infants però els poden realitzar tota la família!! Animeu-vos!!

 

ENTRETENIMIENTO EN FAMILIA

Aquí teniu unes propostes de manualitats molt primaverals! Feu servir el material que tingueu per casa per elaborar un paisatge de primavera ben bonic! 

SEGUR QUE US QUEDARÀ GENIAL! 

 

IDEES: 

  1. Segur que a casa tenim moltes cartolines, i sempre són de molts colors diferents! Les retallem fent tires finetes i enrotllem aquestes cartolines per fer les diferents formes. Com per exemple, un conillet al camp o una girafa passejant. Les enganxem sobre la cartolina.

2.Podem fer manualitats de primavera amb feltre! Retallem la forma de les flors, amb diferents colors, i els cosim per formar aquest paisatge tan colorit.

3. Fins i tot amb botons podem fer moltes figures. Agafem botons de tots els colors i els enganxem en un paper fent formes.

 

4.Fem flors amb tots els materials que vulguem! Dibuixem les flors en un paper ben gran, les retallem i a sobre hi enganxem tots els materials: cotó, fotos de fruites, boletes de paper…

 

APRENEM JUGANT!

 

Aquí us presentem una sèrie d’activitats  voluntàries pels qui vulgueu practicar una miqueta més: 

 

CATALÀ

Activitats d’ortografia de la b/v:

http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/cm01.html 

 

CASTELLÀ

Comprensión lectora: 

http://reglasdeortografia.com/testcompre2ciclo01.html

 

MATEMÀTIQUES

Descomposició de nombres:

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos_Mundoprimaria/primaria/tercero/jugar/index.html?id=4389

 

CONEIXEMENT DEL MEDI

Aquí teniu un kahoot i un quizizz sobre les plantes: 

KAHOOT: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=1266ae2b-ed97-401f-9ab8-b605ff5548e0

QUIZIZZ- CODI  372366 : https://quizizz.com/join 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>