3@ Setmana “Projecte actualitat”

AGENDA

Clica sobre la imatge i s’obrirà l’agenda

 

 

Descarregar la tasca  de la setmana en PDF 3@SETMANA PROJECTE 27 al 29 abril.docx

Descarregar  la tasca  de la setmana  en  WORD3@SETMANA PROJECTE ACTUALITAT 27 al 29 abril 

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

IMPORTANT:  si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el  número de l’exercici i la seva resposta.

ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL       

                                                                                                                               Setmana del 27 al  30 d’abril                                                     

ÁREA DE CASTELLANO

ACTIVITAT 1

 

Seguro que estos días habéis visto fotos o videos de animales campando a sus anchas por las calles de nuestra ciudad. La ausencia de las personas en las ciudades provoca ciertos cambios de comportamiento en los animales. Delfines en la costa, jabalíes por zonas peatonales, ciervos que se acercan a los parques, pájaros cantando nuevo repertorio…

A) Mira el video que te proponemos a continuación (enlace) y después invéntate un titular para esta noticia. 

 

B) Escribe el nombre de los animales que salen en el video (recuerda usar las comas y la “y” entre las últimas palabras).

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

C) Explica qué es lo que te ha hecho más gracia del video.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ÀREA DE CATALÀ

ACTIVITAT 2

  1. Fes el guió.
QUÈ DIVERTIT !

Explica una anècdota o una cosa divertida que t’hagi passat durant el confinament.

PARAULES CLAU FRASES CURTES AMB SENTIT I BEN ORDENADES
Presenta’t  

 

Amb qui estaves?  

 

On estaves?  

 

Quan va passar ?  

 

Què va passar?  

 

Com va acabar tot?  

 

 

  1. Pensa un bon títol  (escriu-lo al  requadre )
  2. Ara a sota del títol allarga les frases per fer un text de nens i nenes de quart.
  3. En acabar el text el llegeixes a la família a veure si ho entenen o t’has descuidat alguna idea que no has escrit i s’ha quedat al teu cap. També fixa’t si al llegir et pares i en canvi no has escrit les comes o els punts.
  4. Revisa l’ortografia (majúscules, -ava, i, erres finals, en fi tot el que hem treballat a classe).
      TÍTOL:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Finalment, torna a llegir el text i respon a les preguntes següents: 

 

NO
Has explicat clarament tot el que havies planificat?
Has posat els signes de puntuació necessaris: comes, punts, interrogants i exclamacions?
Quan l’has revisat, has vist alguna falta d’ortografia?
Totes les paraules que has fet servir són correctes en català?
T’ha quedat prou net i amb bona lletra? 

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

ACTIVITAT 3

 

Llegeix la gràfica i contesta les preguntes.

  1. A quines dates fa referència aquesta gràfica?

………………………………………………………………………………………………………… 

  1. A quina ciutat s’ha reduït més la contaminació?

…………………………………………………………………………………………………………… 

  1. A quina ciutat hi havia menys contaminació abans del confinament?

………………………………………………………………………………………………………… 

  1. Endreça totes les ciutats que apareixen segons la contaminació que tenien abans del confinament (de major a menor contaminació). 

…………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………… 

  1. Compara la reducció de contaminació ambiental entre València i Bilbao i digues quina ha reduït més la quantitat de gasos contaminants?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Per què creus que hi ha més contaminació a unes ciutats que en unes altres?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Quan s’acabi el confinament, quines són les accions o propostes que creus que hem de fer per reduir la contaminació a Castelldefels?

………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

NUMERACIÓ 

Recorda:

CENTENES DE MILER (cm) DESENES DE MILER (dm) UNITATS DE MILER (um) CENTENES

(c)

DESENES

(d)

UNITATS

(u)

3 8 1 5 8 2

 

1.Escriu la descomposició d’aquests nombres seguint l’exemple:

              a)381.582 = 3 CM+ 8 DM + 1 UM + 5 C + 8 D + 2 U

              b) 297.746 = 

               c) 973.982 =

               d) 843.071 =

 

2.Escriu amb lletres els nombres següents seguint l’exemple. Recorda la regla del D-U-C.

               a)8.273= vuit mil dos-cents setanta-tres

               b) 9.436 =

               c) 25.120 =

               d) 845.049 =

 

3.Escriu amb xifres els nombres següents seguint l’exemple. 

               a)Tres-cents cinquanta-vuit mil dos-cents trenta-sis: 358.236

                b)Dos mil nou-cents vint-i-quatre: 

                c)Cent trenta-dos mil set-cents noranta-u:

                d)Sis-cents quaranta-tres mil dos-cents vint-i-nou:

MATEMÀTIQUES -OPERACIONS 

 

 

ÀREA D’ANGLÈS

 

Aquesta setmana haureu de fer les activitats de la Stage 2 (fase 2) del projecte. Tindreu dues setmanes per realitzarles. 

Les podreu trobar en aquest link: https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-p1-stage-2 

Recordeu que el dia 4 de Maig heu de fer el retorn del Diari Emocional enviant un e-mail al vostre correu d’aula amb l’assumpte “English”.

 

ÀREA DE MÚSICA 

Aquesta setmana a música us proposo un experiment musical! Necessiteu:

  • Gots de vidre.
  • Aigua.
  • Cullera de fusta.

Seguiu el vídeo i a veure com us surt! Aquí teniu l’enllaç: https://youtu.be/W0X8dX9H584 .Si us animeu a provar-ho podeu enviar-me un vídeo. Si veieu que el vídeo pesa molt i no us deixa, també podeu enviar-me una gravació d’àudio o una fotografia al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom

 

ÀREA EDUCACIÓ FÍSICA 

Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola: 

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana s’han penjat una sèrie d’exercicis cardiovasculars a través de rutines d’aeròbic. La idea és que pugueu realitzar algunes de les rutines tres dies al llarg de la setmana. 

I que al llarg de la setmana, després d’haver practicat una miqueta, sigueu capaços de portar el repte que se us presente: muntar la vostra pròpia rutina. 

-RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA: Com aquesta setmana seguim treballant el tema d’actualitat. A l’inici del plannin es planteja que els animals retornen a les ciutats . Us proposo un exercici d’imitació: heu d’enviar un video o imatges imitant a algun animal; inclús podeu jugar amb els vostres familiars. Recordeu que els animals no parlen però si realitzen alguns sons.

VOLUNTARI : Enviar vídeo del repte al correu d’aula amb 

l’assumpte: “Educació Física Repte Aeròbic ” 

VOLUNTARI: Fer-se fotografies, gravar-se i penjar a les xarxes socials amb el hashtag 

#jomargallodesdecasa #repteaeròbic #aeròbicmargalló 

 

Com que aquesta setmana és més curta disposeu de dues setmanes per a treballar les propostes d’aeròbic i realitzar el repte que us correspon.

Les activitats que es proposen són pels infants però els poden realitzar tota la família!! 

Animeu-vos!! 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>