1@Setmana “Projecte: Els paisatges i les comarques de Catalunya”

AGENDA

CLICA  I S’OBRIRÀ LA FOTO

 

Descarregar la tasca  de la setmana en PDF- 1@Setmana del 25 al 29 de maig Projecte Els paisatges i les comarques de Catalunya

Descarregar  la tasca  de la setmana  en  WORD-1@Setmana del 25 al 29 de maig Projecte Els paisatges i les comarques de Catalunya

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

IMPORTANT:  si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el  número de l’exercici i la seva resposta.

 

  

MINIPROJECTE:                                                                        Setmana del 25-29 de maig    

ELS PAISATGES I LES COMARQUES DE CATALUNYA

 

ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL

ÀREA DE CATALÀ

ACTIVITAT 1

Llegeix amb atenció:

PREGUNTES

  1. A quin tipus de paisatge viu la Maria? 

        a) Costa.

        b) Muntanya.

        c) Plana.

        Quines paraules o frases de l’escrit t’han fet pensar això?

______________________________________________________________________

2. La Maria viu a Bellver de Cerdanya. Podries buscar el nom de la comarca que pertany aquest poble?

_______________________________________________________________________

3. Casa seva està envoltada de cims. El cim és una de les parts de la muntanya. Sabries dir quina part és?

          a) La més baixa.

           b) La del mig.

           c) La més alta. 

4. Col·loca les tres parts d’una muntanya (cim- peu- vessant) .

Pots consultar aquesta pàgina web per comprovar la resposta: http://www.xtec.cat/~msalo2/ud/parts.htm

5. A les muntanyes més altes hi viu poca gent perquè….  (marca totes les opcions que pensis que són correctes).

  • Fa molta calor.
  • Fa molt de fred.
  • Hi ha pocs hospitals, escoles, botigues…
  • Hi ha molts serveis com hospitals, escoles, botigues…
  • Hi ha molt bona comunicació per carretera i les carreteres són amples i no tenen corbes.
  • No hi ha bona comunicació per carretera i les carreteres són estretes i amb corbes.
  • 6. Relaciona els elements del paisatge de muntanya:
  1. Muntanya
  • Serra
  • Serralada
  • Vall
  • Riu
Conjunt de muntanyes.
Terreny entre muntanyes per on pot passar un riu.
Té tres trams: curs alt, mitjà i baix.
Conjunt de serres.
És una gran elevació de terreny.

Ara amb l’ajut del mapa de Catalunya completa aquest quadre amb el nom de les comarques de muntanya i les seves capitals.

Et deixem un enllaç amb el mapa de les comarques i les seves capitals: Mapa comarques i capitals de Catalunya.

 

COMARCA DE MUNTANYA

CAPITALS

1. Val D’Aran 
2.    Sort
3. Pallars Jussà 
4. Alta Ribagorça 
5.   La Seu d’Urgell
6.   Puigcerdà
7. Solsonès 
8.   Berga
9. Ripollès
10. Garrotxa

 

Cliqueu a l’enllaç per fer el següent kahoot sobre el paisatge:

https://kahoot.it/challenge/02512766?challenge-id=60d2d139-f9cd-4382-b476-fae9a015b5ba_1589120602189              PIN: 02512766

 

ÁREA DE CASTELLANO

ACTIVIDAD 2

 

Mira este video  “El paisaje”   y contesta las preguntas:

  1. ¿Qué elementos tiene un paisaje natural? 

…………………………………………………………………………………….

 

2. ¿Puedes decir algunos ejemplos de paisaje natural que conozcas?

…………………………………………………………………………………….

 

3. ¿ Qué elementos tiene un paisaje artificial? 

…………………………………………………………………………………….

 

4. ¿Puedes decir algunos ejemplos de paisaje artificial que conozcas?

……………………………………………………………………………………

 

5.¿Qué 3 tipos de paisaje existen?

…………………………… , …………………..…….. y ……………………….

 

6. Busca algún paisaje de Castelldefels (lo puedes imprimir o dibujar), a continuación clasifica los elementos que se ven y di si son naturales o artificiales.

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

                             ACTIVITAT 3 

PROBLEMES

  1.   El riu Llobregat  té 170 quilòmetres de longitud i el riu Ter té 38 quilòmetres més de longitud que el riu Llobregat. Quants quilòmetres tenen els dos rius junts? 
Operacions: 

 

Resposta: ______________________________________________________

 

2.- Una de les muntanyes més conegudes del Parc Natural del Cadí-Moixeró és el Pedraforca que té 2.506 metres d’alçada i la muntanya més alta de Catalunya és la Pica d’Estats amb 3.143 metres d’alçada. Quina diferència d’alçada hi ha entre les dues muntanyes?

Operacions: 

 

Resposta: ___________________________________________________________ 

 

NUMERACIÓ 

  1. Continua les sèries:
  • 225 – 250- 275 – ………. – ………. – ………. – ………. – ……….  – ………. – ………. – ………. – ……….  – ………. – ………. – ……….
  • 692 –  682 – 672 – ………. – ………. – ………. – ………. – ……….  – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ……….
  • 125 – 115 – 105 – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ……….
  • 3 –  6 – 12 – 24 – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ………. – ……….

 

  1. Forma els nombres que se’t demanen amb les xifres següents:

2          1          9          6          8          3          5

  • El nombre de set xifres més gran: …………………………… 
  • El nombre de set xifres més petit:  …………………………..
  • Un nombre de quatre xifres que tingui un 8 en les desenes:

___  ___  ___  ___ .

  • Un nombre de cinc xifres que tingui un 1 en les unitats de miler: 

___  ___  ___  ___  ___ .

 

  1. Digues quina posició ocupa el 8 en cada nombre: unitats, desenes, centes, unitats de miler o desenes de miler.
  1. 93.893 =  centenes
  2. 85.096= ……………………………..
  3. 46.789= ……………………………..
  4. 30.858= …………….. i …………….

ÀREA D’ANGLÈS

Hello! Aquesta setmana veureu que heu de continuar amb l’stage 4. Haureu de fer les activitats 3 i 4 de la part 2. Aquí teniu l’enllaç:

https://englishmargallo.wixsite.com/englishmargallo/cm-p1stage4

Enjoy them!

ÀREA DE MÚSICA 

Des de l’àrea de música us proposo dos jocs musicals molt divertits. Es poden jugar amb qualsevol dispositiu (mòbil, tauleta o ordinador), només heu d’entrar a l’enllaç que teniu a continuació:

1.Joc d’instruments: https://aprendomusica.com/const2/44instrumsuena/game.html Sona un instrument i heu de triar quin instrument és entre les tres opcions que us dóna el joc.

2. Joc “Simó diu” musical: https://www.cokitos.com/juego-simon-dice-online-gratis/play/ Heu de repetir les notes que vagin sonant, cada vegada en seran més i, per tant, serà més difícil! A veure si ho aconseguiu.

Aquesta setmana no cal fer retorn de les activitats. Si voleu, em podeu enviar un correu explicant-me si us han agradat els jocs i quin resultat heu obtingut. Recordeu indicar a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.

ÀREA EDUCACIÓ FÍSICA

Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola: 

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana plantegem el control de la freqüència cardíaca. És important saber com funciona el nostre cos. Quan fem esport el nostre cos pateix canvis; entre d’altres es modifica la nostra freqüència cardíaca: pulsacions del cor en un minut. Hem penjat diferents mostres d’entrenament per poder realitzar-los i així fer la presa de pulsacions abans i després de realitzar qualsevol activitat física. Recordeu que teniu tota la informació penjada al bloc.

RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA: Enviar vídeo o imatge prenent-nos la freqüència cardíaca. Contesteu a les preguntes al vídeo o adjunteu un document per respondre el què planteja el repte. Enviar al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física Control de pulsacions”

-VOLUNTARI:Si voleu compartir algun entrenament a través de les xarxes socials RECORDEU escriure els hashtags: #jomargallodesdecasa #entrenament

Si voleu enviar correu electrònic RECORDEU enviar-ho al correu electrònic d’aula amb l’assumpte: “Educació Física. Entrenament

Les activitats que es proposen són pels infants però els poden realitzar tota la família!! Animeu-vos!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>