MÚSICA A L’ESCOLA: gener

Encetem un nou any i un nou trimestre amb un canvi en la música de l’escola!

Durant aquest mes de gener tornarem a escoltar música clàssica, però canviarem d’època i ens centrarem en el Classicisme, que correspon a la música que es va composar entre el 1750 i el 1820.

Dos dels compositors més destacats d’aquesta època són els que escoltarem durant aquest mes:

Wolfgang Amadeus Mozart i Ludwig Van Beethoven. No obstant, a Beethoven també se’l considera un compositor de transició entre el Classicisme i el següent moviment, el Romanticisme.

Des d’avui fins el 17 de gener escoltarem a W.A. Mozart:

• Entrada: Petita serenata nocturna, K. 525 (1r moviment)

• Pati: Concert núm. 3 per a violí i orquestra en Sol Major, K 216 (1r moviment)

• Sortida: Rondo alla turca, de la sonata núm. 11 per a piano en La Major, K 331

La segona quinzena, per tant, la dedicarem a L.V. Beethoven:

• Entrada: Per a Elisa, Bagatel·la WoO 59 per a piano en La menor

• Pati: 5a simfonia en do menor, 1r moviment, op 67

• Sortida: 3a simfonia en Mi bemoll Major, 1r moviment, op. 55 “heroica”