4t “L’oli: El conreu tradicional de l’olivera”

El passat dilluns 15 de novembre, l’alumnat de 4t de Primària vam gaudir d’una jornada enmig de la natura.

Ens vam desplaçar fins al Centre d’educació ambiental Espai Natura Sabadell, concretament a la Masia de Can Deu. Allà vam participar en un taller monogràfic anomenat “L’oli: El conreu tradicional de l’olivera”.

Aprofitant que a l’àmbit de ciències naturals, estem investigant les plantes, vam trobar molt adient participar d’aquesta jornada amb l’objectiu de conèixer el procés tradicional d’elaboració de l’oli.

L’activitat va començar a la sala d’oli del museu, tot descobrint les feines i eines emprades en el conreu i la collita de les olives. Tot seguit, l’alumnat es va dirigir a un camp d’oliveres on van poder apreciar, de primera mà, els trets més característics d’aquest arbre i dels seus fruits.

Posteriorment, al trull, van utilitzar un morter manual i, tot matxucant olives, van obtenir oli. També van visitar la cuina de la masia on van descobrir els estris relacionats amb l’elaboració i els usos de l’oli.

Per finalitzar, l’alumnat va poder elaborar sabó per a descobrir la tècnica d’un dels usos tradicionals de l’oli.

Va ser una experiència fantàstica i molt enriquidora!