La metodologia de treball als cursos d’Educació Infantil I3, I4 i I5 es fonamenta en el treball per Projectes i els Ambients.
-El treball per Projectes es realitza a partir del nom de la classe, dels racons, del projecte interdisciplinari d’escola, de la descoberta de l’entorn natural, de l’experimentació, . . . . poc a poc els alumnes van, mitjançant l’observació directa i la participació activa, desenvolupant les capacitats i els aprenentatges d’una manera propera i vivencial.
-Els Ambients entesos com a espais d’aprenentatge, de relació i de comunicació del infants, pensats perquè puguin ser els protagonistes i construir el seu propi aprenentatge de manera activa, lliure i creativa a partir del joc com a mitjà educatiu que afavoreix l’aprenentatge i el coneixement.
S’organitzen en agrupaments intercicle, amb materials preferentment naturals o de reciclatge que estimulen la sensibilitat i la imaginació dels infants i que a partir del joc i del propi interès, ajuden a desenvolupar les capacitats de manera lúdica i motivadora.
Aquests es realitzen de joc lliure i joc simbòlic, de plàstica i de psicomotricitat.
Des de fa vuit anys som escola pionera en aquest tipus de metodologia al nostre municipi amb uns resultats i una valoració molt positiva de la seva aplicació.
Durant el curs 2020-2021 aquest projecte ha estat reconegut com a Projecte d’Innovació Pedagògica pel Departament d’Educació.