Atenció a la Diversitat

· Atenció a les NEE’s: Es prioritza la detecció de possibles dificultats de l’alumnat, per donar els suports necessaris a l’abast de l’escola: psicopedagoga de l’EAP, mestres d’educació al suport inclusiu, etc.

Els infants amb dificultats susceptibles de diagnòstic i nouvinguts són derivats a la psicopedagoga de l’EAP perquè en faci una valoració i  juntament amb la mestra d’educació al suport inclusiu i els tutors/es es concreten les actuacions adaptades a les necessitats de l’infant, ja siguin Plans Individualitzats o  Adaptacions Curriculars.

Des de les tutories es fa un seguiment individualitzat amb tots els suports tant escolars, com familiars i ajudes externes.

· Coordinació-Adaptació Ed. Infantil- Llar d’Infants: Abans de l’inici de curs la coordinadora d’Educació Infantil juntament amb personal de la Llar d’Infants realitzen una trobada de traspàs d’informació i coordinació per facilitar la bona acollida als infants d’I3.

· Pla d’adaptació d’Educació Infantil 3 anys: Per tal de facilitar la incorporació a l’escola dels alumnes d’I3 es porta a terme un Pla d’Adaptació que contempla de manera progressiva l’adaptació dels infants, als nous horaris, espais, organització, hàbits i relacions personals, respectant les individualitats i de manera que cada nen i nena pugui anar-se familiaritzant amb el nou entorn que representa la nova etapa escolar.

· Coordinació Primària –Secundària: També el pas de Primària a Secundària dels nostres alumnes de 6è es prepara amb una visita informativa pels alumnes a les instal·lacions de l’Institut i reunions de coordinació i traspàs d’informació de la mestra tutora-tutor de 6è amb el coordinador de l’ESO de l’Institut i la psicopedagoga.