Hàbits Saludables

A l’escola fomentem els hàbits saludables portant a terme diferents projectes:

Potenciar el consum de fruita i llet

Aquest curs continuem amb el projecte  del consum de fruita i llet a Primària i Infantil  dins l’horari lectiu. El Departament d’Agricultura i Alimentació dins el Pla de Consum de Fruita i Llet, al llarg d’un període que acostuma a ser un o dos trimestres, lliura a les escoles  la fruita i la llet necessària per tal que tots els alumnes uns dies al mes esmorzin aquests aliments  tan necessari per la seva bona alimentació.

Setmana de la salut / Esmorzar saludable

Resultado de imagen de + per la salut sant just desvernTambé s’organitzen al llarg del mes de novembre diferents activitats relacionades amb la prevenció i educació en la salut adreçades als alumnes d’Infantil i Primària , amb col.laboració del personal de l’ABS de Sant Just, l’Ajuntament  i altres professionals de salut.

Concretament amb els alumnes de 4t, en el marc d’aquestes activitats de salut, personal sanitari de l’ABS de Sant Just es desplaça al centre per fer-los una xerrada sobre alimentació, salut i factors de risc.

En acabar la sessió teòrica, l’escola ofereix “L’esmorzar saludable” als alumnes, al personal sanitari  i els seus mestres.

PiscinaResultado de imagen de swimming dibujo

Tots els cursos d’Ed. Infantil i Primària (excepte 5è i 6è) fan l’activitat de Piscina durant  una sessió setmanal dins l’horari lectiu. Es tracta d’una activitat aprovada pel Consell Escolar que forma part de Projecte Educatiu del Centre (PEC). Es realitza en la franja horària curricular corresponent de l’àrea d’Educació Física, essent el professor d’aquesta àrea qui fa el seguiment i coordinació juntament amb els responsables del Complex esportiu Municipal de la Bonaigua .

Revisió odontològica

Revisió odontològica de l’alumnat de 1r i 6è Primària. Es realitza a l’escola per un equip mèdic del CAP, que emet un informe per a la família.

Vacunacions

La campanya de vacunacions que es fa en els centres educatius està regulada pel Decret 155/1993, d’1 de juny, del Programa de salut escolar. L’administració de vacunes al centre és per a l’alumnat de 6è i la realitza l’equip mèdic del CAP.

Espai escolar com a espai inclusiu. Protocols:

• Atenció dels infants amb al·lèrgies alimentàries i/o al làtex en l’àmbit escolar
  • Atenció als alumnes amb Celiaquia i intoleràncies alimentàries
  • Atenció als alumnes amb malalties cròniques

Pla català de l’esport

L’escola està adscrita al Pla català de l’esport.Resultado de imagen de Pla Català de l'esport