Normativa Curs 2022-2023

ENTRADES I SORTIDES DE L’ESCOLA

(Horaris, espais, migdia, pluja…)

 

ENTRADA A LES  9h:

  • Alumnat d’Ed. Infantil I3, I4 i I5

Enguany les famílies d’Ed. Infantil entrareu per la porta principal o per la porta de la rampa i podreu acompanyar i recollir els vostres fills i filles per les portes indicades:

  • I3A, I3B i I3C: Entrada i recollida per la porta del “jardinet interior del darrera” directa a l’aula.
  • I4A i I4B: Entrada i recollida per la porta directa a les respectives aules.
  • I5A i I5B: Entrada i recollida per la porta directa a les respectives aules.

En cas que algun infant arribi tard haurà d’entrar pel vestíbul i esperar que el conserge el pugui acompanyar fins l’aula. És molt important la puntualitat.

  • Alumnat d’Ed. Primària

Durant tot el curs, l’alumnat d’educació primària entraran sols per la porta principal del vestíbul i aniran cap a  les seves respectives aules.

Recordem la importància de ser a l’escola ben puntuals a les 9h per no distorsionar l’inici de l’activitat a la resta de companys i companyes d’aula.

 

SORTIDA A LES  16:30h:

  • Recollida d’alumnat d’Educació Infantil (I3, I4, I5)

Els familiars o persones autoritzades per a recollir a l’alumnat d’Ed. Infantil I3, I4 i I5, podran entrar per la porta principal o la porta de la rampa a les 16:20h a recollir l’alumnat a les portes de les aules corresponents on els hauran deixat el matí i sortir el més aviat possible per facilitar la sortida de l’alumnat de Primària.

  • Recollida d’alumnat d’Educació Primària
    • 1rA/B i 2nA/B serà sempre en fileres al lloc indicat al pati sol, davant la porta de menjador on els recolliran les famílies o persones autoritzades a partir de les 16:20h. (Entrada famílies per la porta principal o porta rampa).
    • 3rA/B i 4tA/B serà sempre en fileres al lloc indicat al costat de les finestres del menjador on els recolliran les famílies o persones autoritzades. (Entrada famílies per la porta principal o porta rampa)
    • 5èA/B i 6èA/B es situaran en fileres a la terrassa davant dels porxos. Només l’alumnat autoritzat podrà marxar sol (autorització signada) i l’alumnat no autoritzat haurà d’esperar a visualitzar la seva família o persones autoritzades al carrer per poder sortir (la família NO ha d’entrar a l’escola).

Els punts de recollida estaran indicats amb rètols. Per facilitar i agilitzar la recollida dels infants, demanem la màxima col·laboració a les famílies a l’hora de recollir els seus fills i filles i sortir del recinte escolar. A les 16:45h es tancaran les portes.

L’alumnat d’Ed. Infantil o  Primària que a les 16:35h NO els hagin vingut a buscar, aniran  al servei d’Acollida (SAT) a càrrec de la família.

 

SORTIDA (12:30h) I ENTRADA (15h) MIGDIA

Tot l’alumnat (educació infantil i primària) que vagi a dinar a casa, la sortida serà a les 12:30h (13h en període de jornada intensiva) i l’entrada a les 15h per la porta principal.

 

ENTRADA I SORTIDA DIES DE  PLUJA

  • Entrada 9h: L’entrada es farà com cada dia, pel lloc habitual, per tots els infants.
  • Sortida 16:30h:
    • Alumnat d’educació infantil: es farà com cada dia, pel lloc habitual.
    • Alumnat d’educació primària:

– 1rA/B i 2nA/B: porta sortida menjador-pati sol, pel lloc habitual.

– 3rA/B i 4tA/B: porta principal del vestíbul.

– 5èA/B i 6èA/B: porxos.

Demanem la màxima col·laboració els dies de pluja per tal de poder realitzar una entrada/sortida amb la màxima tranquil·litat i seguretat possible.

Recomanem que els infants portin un impermeable tipus ponxo/capelina per evitar l’aglomeració de paraigües. No es permet l’ús del paraigües excepte per aquell alumnat que arribi i/o marxi sol.

 

BICIS I PATINETS:

La comissió de l’AFA encarregada de l’organització d’aquest servei, informarà properament de la logística de l’ús del pàrquing de bicis i patinets.

IMPORTANT: Per un tema de seguretat, no es pot anar amb bici o patinet per dins del recinte escolar.

 

MESURES HIGIÈNICO-SANITÀRIES

 

  • No portar l’alumne a l’escola en el moment que la família detecti que el nen/a té febre, vòmits, diarrea, o pateix alguna malaltia infecciosa (grip, varicel·la, galteres, conjuntivitis, fongs,….). Si es dona el cas, cal comunicar a l’escola (tutor/a) el motiu d’absència de l’alumne.
  • En cas d’infeccions parasitàries com poden ser els polls, s’haurà de seguir el tractament mèdic o higiènic complert. Informació Canal Salut Gencat. Si es detecta a l’escola,  es trucarà a la família que haurà de venir a buscar el seu fill/a, el més aviat possible, per aplicar-li  el tractament corresponent. L’infant no  podrà tornar a l’escola fins que estigui totalment desparasitat. És necessària la màxima col·laboració de les famílies per poder acabar amb aquest problema del qual el centre no n’és responsable.

Administració de medicaments

En cas que l’alumne/a necessiti prendre alguna medicació durant l’horari escolar, caldrà que  feu arribar a la seva tutora o tutor, una recepta o un informe del metge on consti el nom i cognoms del nen/a, el nom del medicament i la pauta que s’ha de seguir (moment del dia i quantitat que ha de prendre). Així mateix, també s’haurà de portar l’autorització d’administració de medicaments on l’adult responsable de l’alumne autoritzi al personal del centre educatiu perquè li administrin la medicació receptada.

Al·lèrgies de tot tipus (alimentàries, respiratòries. . . .)

En cas que un alumne/a tingui algun tipus d’al·lèrgia i/o intolerància, cal fer-ho saber el més aviat possible al seu tutor/a i al coordinador del servei de menjador a través del  full de recollida d’informació per alumnat amb al·lèrgies.

Educació Física i piscina

Aquells infants que per motius de salut no puguin fer Educació Física o l’activitat de piscina per un període de temps prolongat, hauran de portar el corresponent certificat mèdic.  Si es tracta d’un dia puntual, caldrà portar un justificant de la família. Per aquestes activitats  tot l’alumnat haurà de portar l’equipament esportiu adequat. S’aconsella portar el xandall i la samarreta de l’escola. S’haurà de marcar la roba esportiva amb el nom de l’infant de manera clara per evitar possibles confusions i poder recuperar la peça en cas de pèrdua. Recordem que com a usuaris de les instal·lacions de la Piscina del Complex Esportiu Municipal la Bonaigua, s’hauran de seguir les normes d’accés i ús del centre esportiu.

 

ALTRA NORMATIVA 

 

Utilització de la bata, joguines i aniversaris

L’alumnat d’Educació Infantil (I3, I4, I5) i Primària (1r, 2n i 3r ) hauran de portar una bata marcada amb el nom i cognom i que tingui una cinta llarga per poder penjar-la. La roba extraviada estarà a consergeria durant un trimestre i en cas de no recollir-la se’n farà donació a alguna entitat d’ajuda social.

Joguines: No es podran portar joguines de casa a l’escola.

Aniversaris: A Primària NO es celebren a l’escola i a Ed. Infantil es celebren tal com s’indica en el dossier informatiu d’Infantil.

Telèfons mòbils, rellotges que fan fotografies, aparells electrònics i altres objectes de valor:

L’escola no es farà responsable de l’ús, ni dels desperfectes o pèrdua de qualsevol d’aquest tipus d’objectes. A l’escola no es permet l’ús de telèfons mòbils als alumnes. Si algun alumne/a porta el mòbil o algun altre aparell electrònic al centre serà sota la seva responsabilitat. No el podrà mostrar ni utilitzar, si ho fa, el mòbil o aparell serà retirat i guardat pel docent o monitor durant la resta de l’horari escolar i s’entregarà posteriorment a la família. En cas de pèrdua l’escola no intervindrà ni en serà responsable.

Normes de convivència

Per una bona convivència a l’escola, segons les  Normes d’Organització i Funcionament del Centre, no es permetran actituds contràries a la integritat i al respecte de totes les persones que formen la comunitat educativa.

 

Gràcies per la vostra col·laboració