Sortides i activitats

Al llarg del curs es van fent diverses activitats i sortides  complementàries del treball a l’aula, les quals ofereixen als alumnes la descoberta d’altres entorns  i  reforcen  l’assoliment dels coneixements previs relacionats amb diferents àmbits d’aprenentatge.

Es programen a l’inici de curs  de manera que siguin interessants, motivadores i   adequades a l’edat dels alumnes i des de  perspectives relacionades amb la ciència,  els idiomes,  la música, l’art, el teatre i altres continguts que es materialitzen a través de visites  al Cosmocaixa, al Palau de la Música a L’Auditori, a diferents Museus, a Teatre, a Mercabarna. . ..

També participem en moltes de les activitats que promou l’Ajuntament de Sant Just per a les escoles com per exemple: les Trobades Esportives, l’ Educació Viària, el coneixement i l’ús de la Biblioteca “Joan Margarit”, l’Educació Ambiental, Tallers sobre l’energia, Projecte PAL d’animació a la lectura, Visita a l’Ajuntament, Coneguem al “Rifenyo” i els “ Gegants”, Audicions musicals a l’Ateneu  i altres activitats compartides amb entitats i escoles del poble.

COLÒNIES

Ed. Infantil: P5

Els alumnes de P5 fan colònies de dos dies amb estada d’una nit fora de casa.

Primària: 2n, 4t i 6è

Els alumnes  de 2n, 4t i 6è, fan colònies de 3 dies amb estada de dues nits fora de casa.

SORTIDA ALTERNATIVA

Ed. Infantil: P3 i P4 i Primària: 1r,3r i 5è

Els alumnes de P3, P4, 1r,3r i 5è fan una sortida lúdica de tot un dia alternativa a les colònies .

ACTES I CELEBRACIONS

Les festes que celebrem a l’escola són: la Castanyada,  Santa Cecília,  Nadal,  Carnaval, Cloenda del Projecte,  Sant Jordi-Certamen Literari,  Comiat de 6è i Festa final de curs.

Algunes són de règim intern i altres obertes a les famílies.  De totes elles es penja un  ampli reportatge fotogràfic a la web de l’escola

• Castanyada   (intern)Resultado de imagen de castanya divertida

La senyora Maria, la castanyera, ens ve a visitar i els més petits de l’escola tenen l’oportunitat de poder parlar amb ella i fer-li totes les preguntes que volen.

Seguidament ens reunim tots els alumnes a la pista de l’escola: ballem amb la castanyera, cantem cançons i mengem unes castanyes boníssimes!!

A més, durant l’octubre tots els nens i nenes treballen la tardor i realitzant diferents treballs plàstics per decorar l’escola

• Santa Cecília (intern)

Com es tradició a l’escola, durant el mes de novembre celebrem Santa Cecília, amb diferents activitats musicals dins i fora del centre.

Concerts a l’aula dels alumnes que estudien instruments, audicions al Palau de la Música,  a L’Auditori de Barcelona, CaixaFòrum i al Robert Brillas d’Esplugues.

Els petits de l’escola; P3, P4 i P5 “escalfant motors” per Nadal, van fer un concert a la sala polivalent del gimnàs . Canten una cançó als seus companys amb la sorpresa que les senyoretes també els canta una cançó a ells. Després escolten a alumnes més grans que toquen instruments musicals.

• Nadal  (obert a les famílies)

També és tradicional la nostra Cantada de Nadal on tots els nens i nenes de l’escola preparen diferents poemes nadalencs, nadales tant en català, com en anglès i/o francès i els més grans de l’escola preparen una cançó a flauta. Totes les famílies estan convidades a veure els seus fills i filles i a veure els diferents treballs plàstics que han realitzat durant el mes de desembre.

• Projecte Interdisciplinari d’ Escola: “ Viure les Matemàtiques”

Cada any tots els nens i nenes de l’escola realitzen un projecte interdisciplinari. Enguany treballarem el projecte “viure les Matemàtiques.

Altres projectes que hem realitzat anys anteriors han estat sobre la Mar Mediterrània, l’art visual i plàstic del segle XX, la ciència, els contes, els castells, Barcelona, Egipte, les joguines, el bosc, els oficis, etc…

• Carnestoltes (intern)

• Activitats de Sant Jordi:

Recital poètic-  Ed. Infantil   (intern)

Quan arriba Sant Jordi, els nens i nenes realitzen un recital poètic

Certamen Literari de Primària  (obert a les famílies de Primària.)

Respecte ea l’alumnat de Primària, amb esforç i il·lusió preparen uns poemes.

• Festa Fi de curs – 21 de juny (matí)

Clicant a la fotografia podreu veure totes les activitats que es realitzen a la festa de Fi de Curs.