Tercera trobada del Comitè Ambiental!

Avui, dimecres 29 de març de 2023, s’ha realitzat una nova trobada dels membres del Comitè Ambiental de l’escola. Ha assistit tot l’alumnat amb el càrrec d’ecodelegat i ecodelegada d’aquest tercer trimestre. Com a novetat cal destacar l’incorporació dels representants de les aules d’I5A i I5B d’educació infantil.

La trobada s’ha iniciat amb la presentació del vídeo anomenat “STOP ALUMINI” elaborat pels membres del Comitè Ambiental de l’anterior trimestre.

Per tal de tenir evidències dels resultats d’aquesta campanya que iniciem tots/es els/les ecodelegats/des han recollit tot l’alumini que s’ha utilitzat a l’esmorzar de totes les aules. Exactament, avui dimecres 29 de març, s’ha utilitzat 197 grams de paper d’alumini. El repte consisteix en tornar a aconseguir aquesta dada un altre dia qualsevol i haver reduït, o bé eliminat, l’ús d’aquest producte contaminant.

Després d’un treball de creació d’eslògans i la seva posterior gravació s’ha aconseguit el vídeo que donarà tret de sortida a la reducció, fins i tot eliminació, de l’ús de l’alumini a l’escola. Els diferents ecodelegats/des ho mostraran a les seves aules i explicaran els objectius proposats fent especial atenció al repte principal com és la fi de l’ús de l’alumini per part de l’alumnat en el esmorzars diaris.

Durant la trobada l’alumnat de 5è ha compartit amb la resta tot el que estan treballant en el projecte Vilawatt Escoles, així com els resultats de l’anàlisi de consums del centre i els objectius que s’han proposat. D’aquesta manera, esdevenen objectius comuns entre tot l’alumnat.

S’ha recordat també la importància de buidar setmanalment el contenidor de paper de les aules, tasca encomanada a l’alumne/a ecodelegat/da. De la mateixa manera, disposar a totes les aules d’un espai per dipositar el paper que es pot reutilitzar. S’ha aprofitat per recordar la norma de les tres R: reduir, reutilitzar i reciclar.

Per acabar, tots els membres del Comitè Ambiental ens hem proposat fer un estudi estadístic a partir de la pregunta: quin mitjà de transport utilitzes per venir a l’escola?

Es farà un recull de totes les dades i analitzarem els resultats a la propera trobada.