Primera Trobada del Comitè Ambiental!

El divendres 17 de novembre es va realitzar la 1a trobada del Comitè Ambiental de l’escola format per tot l’alumnat d’educació primària que aquest trimestre té el càrrec d’ecodelegat/da, i una representació de l’equip docent.

Va ser una reunió molt interessant i productiva on l’alumnat va poder expressar les idees que prèviament havia treballat amb els companyes i les companyes dels seus grups-classe. Amb una actitud molt positiva i engrescadora tothom va poder treballar els punts proposats de l’ordre del dia.

Primerament, es va fer un repàs de les funcions que desenvolupa l’infant ecodelegat a la seva aula i el centre. Algunes de les tasques són: el control de consum elèctric a través dels llums artificials i els dispositius mòbils, el buidatge de la paperera de reciclatge, la incidència en la campanya d’Alumini Zero a l’escola, vetllar perquè als espais hi hagi una safata de paper per reutilitzar i el control del consum d’aigua.

De cara a properes trobades del Comitè es va proposar ampliar la representació de la comunitat educativa amb representants de l’alumnat d’educació infantil, personal del servei de menjador, consergeria i administració.

Posterioment, l’alumnat de 5è va fer una explicació del projecte que han encetat anomenat “Vilawatt Escoles”, així com el procés de diagnosi que està realitzant del consum elèctric, aigua i gas que es fa a l’escola. A propera trobada informarà dels resultats de la diagnosi i els objectius que se’n deriven per treballar la resta del curs.

També l’alumnat de 6è va explicar el projecte en el que està participant anomenat “Lighnet2” que consisteix en fer una anàlisi d’acumulació de CO2 en diferents espais de l’escola emprant el mètode científic. A partir dels resultats s’arribarà a unes conclusions que també explicarà a la propera trobada de Comitè Ambiental.

Per últim, es va fer una posada en comú de les idees que tenien els membres del Comitè Ambiental en relació als Objectius de Desenvolupament Sostenible i es van compartir idees d’accions que es poden fer a nivell individual, de centre o amb les famílies. Entre tots els membres del comitè s’ha fet el muntatge de les caixes que representen els ODS i s’ha instal·lat al vestíbul de l’escola amb la finalitat que tots els grups de l’escola els puguin conèixer i treballar.

Mostra de fotografies de la trobada aquí