El joc de “Com si”…

Els infants juguen i s’expressen tal i com son. El joc els hi produeix plaer i satisfacció i la seva finalitat es troba en si mateix.

Dintre de la infinitat de variables que conformen el joc, el joc simbòlic és una activitat natural que ocupa un lloc predominant en la vida dels nens i de les nenes.

L’infant comença a sentir interès pel que fan els adults i i vol entendre-ho. I la millor manera per fer-ho és imitant. Imiten accions de la vida quotidiana de la vida com, per exemple, comprar al mercat, cuinar, jugar a mestres, conduir un cotxe, cuidar un nadó… Recreen situacions, tasques, personatges o rols pels que se senten més atrets.

Segons Jean Piaget, psicòleg constructivista suís, el joc simbòlic consisteix en “simular situacions, objectes i personatges que no estan presents en el moment del joc”. És un aprenentatge que ajuda a l’infant a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social que l’envolta. A través del joc simbòlic els infants aconsegueixen:

  • Comprendre i assimilar l’entorn que els envolta.
  • Aprendre i practicar rols socials adults.
  • Desenvolupar el llenguatge. La llengua s’aprèn de forma contextualitzada i funcional. Contribueix a l’aprenentatge de nou vocabulari.
  • Estimular la imaginació, la creativitat i la curiositat.
  • Aprendre a decidir i a buscar alternatives diferents per superar els obstacles.
  • Exterioritzar sentiments i estats emocionals (ràbia, frustració, tristesa…), deixant sortir les seves pors més íntimes, els seus conflictes interns amb els que lluiten en el present, les seves alegries i descobriments, els seus somnis futurs.

Les etapes del joc simbòlic es donen en la mesura que els infants desenvolupen les seves habilitats intel·lectuals, psicomotrius, lingüístiques i socials. I el ritme d’aquest desenvolupament el marca sempre cada infant. Llegeix més>>

   

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>