Donem veu a la lectura!

El dia 1 de febrer celebrem a l’escola el “Dia Mundial de la Lectura en Veu alta”. És una bona ocasió, o una ocasió més, per a reivindicar la lectura en veu alta no com un fet aïllat i anecdòtic sinó com una activitat que forma part de les nostres aules.

L’alumnat de cinquè ha participat en aquesta pràctica llegint un conte als infants d’Educació Infantil, i també fent lectures de diferents fragments d’obres destacades a l’alumnat d’Educació Primària.

Amb l’eslògan “Llegiu en Veu Alta. Canvieu el Món” l’organització Lit World (2010) impulsa aquesta jornada en la que es convida als centres educatius de tot el món a unir-se a la celebració i fer alguna cosa en favor de persones que no saben llegir arreu del planeta.

Són molts els seus beneficis. Pels més menuts, llegir en veu alta amb ells normalitza la lectura. És una bona manera perquè coneguin i identifiquin emocions i sentiments a través de les tonalitats, expressions i la modulació de veu.

Els beneficis d’aquesta pràctica augmenten encara més per l’alumnat d’Educació Primària:

• Facilita la comprensió lectora.
  • Ensenya a escoltar i practicar l’escolta activa.
  • Millora l’expressió oral. Coneix la seva pròpia veu i millora la seva dicció.
  • Augmenta el gust per la lectura.