DEL PLAER DE JUGAR AL PLAER DE PENSAR : les famílies de les nenes i els nens de P3 han gaudit fent una sessió conjunta de psicomotricitat

A l’escola, al cicle d’educació infantil es realitza  l’activitat de psicomotricitat basada en la línia psicomotriu de Bernard Aucouturier. És una activitat basada en el cos, l’acció   i  el joc espontani i organitzada en un dispositiu  espaial i temporal. La sala és un espai de seguretat afectiva, on els infants són escoltats, acceptats, respectats i reconeguts. Un lloc on hi ha límits i normes i un marc que els sosté i dóna seguretat. A la sala els nens són lliures per actuar i per pensar, i on els adults a partir d’intervencions de rodeig i amb un sistema d’actituds ( escolta, disponibilitat, empatia, company simbòlic, contenció,  i autoritat estructurant ) persegueixen tres finalitats clares:

• Obrir els nens i nenes cap a la comunicació
  • Potenciar la seva creativitat.
  • Afavorir la seva maduració psicológica.

Us oferim una mostra de fotografies de l’activitat :

EL NIU                     LA COVA                EL CAU