Diversificació curricular

Aconseguir que tots els nostres alumnes puguin assolir l’èxit escolar és un dels nostres objectius prioritaris, i per fer-ho necessitem poder donar una atenció diferenciada i particular depenent de les necessitats, interessos i situacions de cada noi i noia.

Posem a l’abast  del nostre alumnat aprenentatges en competències, pràctics i vivencials.

Els projectes de diversificació curricular ens serveixen per intentar mantenir l’interès escolar dels alumnes que poden estar en risc d’abandonar els estudis i orientar-los a futurs estudis.

Projecte Enginy, també anomenat  “Oficis a la ciutat” , és un programa d’innovació pedagògica impulsat des de l’Àrea d’Innovació i formació del Consorci d’Educació de Barcelona.

El projecte en qüestió consisteix en oferir a aquells alumnes desmotivats i amb risc abandonament escolar l’oportunitat de participar en tallers d’aprenentatge i pràctica de diferents oficis com la mecànica de bicicletes, la reparació de vaixells, la cuina i hostaleria, la jardineria, la fusteria  i la perruqueria i estètica.

Projecte Diversificacio curricular

L’hort ecològic és un altre dels projectes iniciat en cursos anteriors i amb continuïtat en el curs actual, Amb materials re-utilitzats s’ha construït un petit hort urbà. Els alumnes conreen faves, pèsols, enciams i altres hortalisses a la terrassa del nostre institut.

El curs 2016-2017, una de les activitats del projecte de diversificació curricular va ser la realització d’un gran mural decoratiu pel pati de l’institut Poeta Maragall, aquest mural és el llegat que van deixar per la resta de companys que continuen a l’institut, i pels nous alumnes que vindran.

Projecte Diversificació Curricular IES Poeta Maragall