Jornada Batxibac a Lleida (24 de gener)

Com cada curs, arriba la Jornada Batxibac. Es tracta d’una trobada entre alumnes i professors interessats en la llengua francesa i la seva cultura que organitzen conjuntament la Universitat de Lleida i el Departament d’Ensenyament.

En aquesta tercera edició, es pretén que els estudiants que cursen el Batxibac (1r i 2n de Batxillerat), puguin compartir l’experiència dels centres de l’àmbit territorial de Lleida. A la vegada, es convida alumnes de 4t d’ESO que tinguin interès per seguir aquest programa del doble batxillerat (català i francès) per tal que el coneguin i puguin cursar-lo a partir del proper curs.

Amb la intenció d’unir l’expertesa de la UdL amb el batxillerat, dins de l’àmbit de la cultura i la història de França, la Jornada s’organitza al voltant d’unes conferències i d’uns tallers.

Els alumnes de ESO4 i Batxibac de l’Institut Joan Brudieu van participar en aquesta jornada d’impuls al Batxibac que va començar amb la conferència inaugural “Mai 68:quand les étudiants rêvaient d’un nouveau monde” a càrrec de l’escriptor Ramon Usall Santa. En finalitzar la conferència es va realitzar un concurs de preguntes a tots els estudiants presents resultant guanyadors un grup dels alumnes de batxibac de La Seu d’Urgell.

Posteriorment va haver-hi una sèrie de tallers per ajudar a conèixer millor els temes de la Francofonia que es contemplen en aquest currículum de batxibac.

L’acte va acabar amb una representació teatral sota el títol “Sous la pluie” a càrrec d’un grup d’alumnes que cursen 1r de Batxibac al col.legi Episcopal de Lleida.