Emma Calvo, finalista al 18è Premi de Treball de Recerca de la UPC

El Treball de Recerca de l’alumna Emma Calvo Balcells ha resultat finalista del 18è Premi per a Treballs de Recerca de Batxillerat i Projectes de Cicles Formatius de Garu Superior, organitzat per La Universitat Politècnica de Catalunya. El treball premiat ha estat “Un petit sistema. Creació d’un hort urbà“, essent-ne la tutora Marta Gràcia. La guanyadora va rebre el premi (una tablet i la matrícula gratuïta a un curs organitzat pel Servei de Llengües i Terminologia de la UPC, en el decurs de l’acte inaugural del curs 2017-2018 el passat 22 de setembre. Moltes felicitats!!!

Resum del treball elaborat per Emma Calvo Balcells

Partint del meu interès per la natura i el disseny he volgut encarar el treball en la construcció d’un hort urbà totalment sostenible mitjançant l’elaboració d’un petit ecosistema format per plantes, aigua i peixos.

Per fer-ho he començat informant-me sobre diferents tipus de conreus que existeixen actualment, arribant a la conclusió de que l’aquaponia era la millor opció. Aquesta presenta una idea innovadora al oferir-nos la possibilitat de crear un ecosistema, estalviant-nos així, espai, aigua i l’ús de pesticides en la producció agrícola.

Seguidament he passat a la part experimental en la qual he construït tres sistemes aquapònics diferents per analitzar i valorar els seus resultats que finalment m’han ajudat a escollir i dissenyar el prototip més òptim.

Fotografies de l’acte de lliurament