Portes Obertes 2021

#perqueldarwinesgenial 

Obrim les portes de la nostra escola per tal que coneguis un projecte viu i dinàmic on els nens i les nenes sempre són el focus principal. Vetllem per la seva formació de forma integral, desplegant un munt d’estratègies per tal que creixin com a persones en el món que ens envolta.

Et proposem una reunió virtual a través de la plataforma Meet. Serà el proper dia 11 de març a les 17:30h. A banda, t’oferim flexibilitat horària perquè puguis concertar una entrevista individual i conèixer amb més detall la nostra oferta educativa si necessites informació addicional o complementària.

Ens pots escriure a secretaria@escolacharlesdarwin.cat i t’atendrem molt aviat.

EL PROJECTE EDUCATIU

Ens definim com a escola oberta, cohesionada i inclusiva, on tothom pot desenvolupar les seves capacitats, associades a les seves condicions personals. A l’escola toth@h hi té cabuda i toth@m és protagonista dels seu aprenentatge.

L’objectiu de la nostra metodologia educativa és inspirar l’alumnat per ser les persones que volen ser a la vida, amb les eines necessàries per adaptar-se a la societat del futur i canviar el món amb les seves accions.

A l’escola tenim el nostre himne propi, creat fa uns anys per l’equip de mestres de Música.

La seva tornada resumeix el nostre lema #perqueldarwinesgenial

“És el Darwin la meva escola

Una escola plena de vida

sempre estarà amb tú

no l’oblidaràs mai

perquè el Darwin és genial”

Som un Centre Erasmus +. Desenvolupem un projecte de Dimesió Europea per la millora de l’aprenentatge basat en Projectes.

Fem projectes eTwinning vinculant aprenentatges i programacions d’aula amb escoles arreu d’Europa.

Exemples:

CHARLES DARWIN SCHOOL

HANDMADE CHRISTMAS CARDS

Som part de la Xarxa de Competències Bàsiques, espai de refllexió pedagògica entre docents per la millora de les competències de l’alumnat i emprem la metodologia del treball cooperatiu.Treballem en un marc inclusiu que acull a tot l’alumnat que gaudeix del recurs SIEI del centre.

Treballem diferents llenguatges de Programació així com la Robòtica Educativa. L’alumnat del centre segueix un itinerari digital que afavorirà l’adquisició de la Competència Digital al finalitzar l’etapa de Primària.

A l’etapa d’Educació Infantil fem Ambients d’Aprenentatge. Clicant en podràs saber més.

És l’eina que tenen les famílies per contribuir d’una forma activa en diversos sectors de la comunitat educativa.

L’AMPA de l’escola gestiona el menjador escolar, així com els serveis d’acollida i extraescolars.

Disposem de cuina pròpia amb elaboració de menús segons necessitats. Es prioritza el producte de proximitat i eco. Podeu veure 3 exemples:

MENÚ Basal

MENÚ  No Ou, no lactosa, no fruits secs

MENÚ  No carn

Per altre banda, l’AMPA forma part del Consell Escolar i participa en diferents comissions mixtes tals com Festes d’Escola i Biblioteca.

Moltes de les nostres famílies van ser alumnes de l’escola que ara porten el seus infants. Valoren una escola propera i familiar on confiar l’educació dels seus fills i filles.

A l’escola fem servir una App de comunicació anomenada Dinantia. És molt fàcil d’utilitzar i es pot descarregar des de qualsevol dispositiu de forma gratuïta. A través de l’aplicació, les famílies reben totes les informacions rellevants així com consultes o qüestionaris.

Ens vinculem a la comunitat fent difusió constant de la vida del centre a través de les Xarxes Socials Instagram i Twitter. Addicionalment actualitzem el web de forma regular. Cada grup té el seu blog d’aula, espai particular de cada classe per compartir notícies rellevants o experiències viscudes amb la Comunitat Educativa.

Considerem molt important l’aprenentatge de coneixements sobre diferents aspectes relacionats amb el medi, i també el foment d’una cultura sostenible i hàbits de l’alumnat, tant dins el centre com en les diferents realitats en què viu i es desenvolupa: família, escola, barri i ciutat.

Així doncs, la cura de l’entorn és un eix transversal que es treballa en tots els cursos. Tenim un hort a Primària i un a Educació Infantil. Disposem d’arbres fruiters: figuera, nesprer i llimoner… A més, hem construit menjadores i caixes niu que hem ubicat a diferents espais del Pati.

Tenim Programa de Reutilització de llibres de 3r a 6è de Primària (Programa Sorell).

 

 

 

 

 

 

 

Projecte La ciència del Vol. Per què les coses que volen volen?

VÍDEO INTRO

PREGUNTA A UNA CIENTÍFICA

Projecte Auxiliars de Conversa.

Comptem amb el suport de l’auxiliar, la Sophia. La pràctica recurrent de l’alumnat amb la llengua anglesa s’acompanya del seu ús en diferents contextos culturals i d’aprenentatge. Potenciant l’intercanvi cultural, la relació entre espais lectius i no lectius i el treball en xarxa, es reforça el caràcter comunitari de l’aprenentatge i el vincle amb la ciutat.

Projecte de Conversa Literària.

En el marc d’aquest projecte a l’escola disposem d’un lot de llibres il·lustrats seleccionats acuradament per la Biblioteca Antonio Martín amb un criteri de qualitat i idoneïtat per poder desenvolupar el treball pedagògic que planteja la metodologia de Converses literàries. A més, la biblioteca i l’especialista Anna Juan ens fan un acompanyament al llarg del curs.

Clica per saber-ne més!

CONVERSES LITERÀRIES

Projecte Lècxit. Lectura per a l’èxit educatiu.

Les festes entren a l’escola i ens omplen de colors, de llum,  vida i màgia, ens ajuden a situar-nos en el pas del temps i en els esdeveniments que passen a la nostra ciutat. Els personatges del Projecte de centre Terminal D, la Carlota i la Soar en són el fil conductor.

Viure les festes ens dona elements perquè els nens i nenes coneguin els costums, les tradicions i les festes de la societat on vivim i de la nostra ciutat.

Totes les festes que celebrem tenen un atractiu i alhora són font d’aprenentatge i desenvolupament personal. Aquesta és la màgia de les festes: son moments per compartir i conviure tots plegats .

Podeu veure els vídeos a continuació:

NADAL

CARNAVAL