Les famílies a l’escola: un paper actiu

A l’Escola Charles Darwin entenem la família com a element principal en l’educació del nostre alumnat i, per tant, la família forma part de la vida del dia a dia a l’escola.

Volem que les famílies s’impliquin en el procés educatiu dels seus fills i filles, perquè l’entenem com un procés col·lectiu. El nostre objectiu és aconseguir una vinculació més gran entre l’escola i la família, i una confiança més gran entre totes dues institucions. En conseqüència, les relacions esdevenen més fluïdes i l’alumnat en surt molt beneficiat. Els pares i les mares es consideren protagonistes del procés educatiu de les seves criatures i uns acompanyants importants de l’aventura de l’aprenentatge gràcies a aquests mecanismes d’interacció.

El nostre centre busca camins perquè famílies i docents treballin conjuntament i en una mateixa línia, essencial en la vida dels infants, perquè tenim un mateix objectiu comú; el ple desenvolupament de les capacitats dels nostres nens i nenes.

Com a filosofia de centre es promou que les famílies tinguin cada curs l’oportunitat de participar en diverses activitats que es duen a terme a l’escola.

Algunes d’aquestes són:  decoració nadalenca dels espais de les aules, tallers de manualitats relacionades amb les festes d’escola, confecció de disfresses per Carnaval, participació en el desenvolupament de l’assemblea d’aula, exposició de les professions dels pares i mares, convidats/des a les converses literàries,  confecció de panellets…

D’altra banda el Departament d’Educació ofereix eines amb la voluntat de facilitar la participació de les famílies en la vida escolar dels fills i filles i guiar-les en l’acompanyament de la seva educació, i promoure’n, com a conseqüència, l’èxit educatiu.

Hi trobareu una diversitat de temàtiques d’interès educatiu, vinculades a orientacions, recomanacions, enquestes de coneixement i formacions, a fi que famílies i escola sumin en la tasca compartida de l’educació dels infants i joves.