Escola Verda

1.SOM ESCOLA VERDA

2.ESMORZEM FRUITA ELS DIMECRES!

3.CONCURS FOTOGRÀFIC D’ART EFÍMER EN FAMÍLIA

4.ESPAI VERD

5.ALTRES ACTIVITATS QUE FEM COM A ESCOLA VERDA

6.PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES

1. SOM ESCOLA VERDA

Des de fa més de 10 anys, la Generalitat de Catalunya, junt amb diferents ajuntaments, promocionen programes d’educació per a la sostenibilitat adreçats als centres educatius, tot promovent la participació i implicació de tota la comunitat educativa.

En aquest marc neix, l’any 2009, la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC), formada per la xarxa d’escoles verdes i xarxes locals que promouen programes d’educació per a la sostenibilitat. Al Prat es va crear “Al Prat, Xarxa d’Escoles + Sostenibles” del qual en formem part.

La nostra escola està adherida a la XESC des de l’any 2011 i el 2016 també ens van atorgar el distintiu d’Escola Verda ja que fomentem valors de sostenibilitat tant en el nostre alumnat com a la resta de la Comunitat Educativa.

1. ESMORZEM FRUITA EL DIMECRES!

A l’escola des de fa ja uns quants anys promovem el consum de fruita ens els esmorzars del dimecres.

Creiem que és molt positiu fomentar hàbits saludables per a una vida millor.

Per tal d’engrescar els alumnes  a l’escola  fem el Concurs Mensual de Consum de fruita a Primària. Cada dimecres els encarregats de cada aula anoten la participació en un full de registre. Al final de cada mes, es calcula el % de participació de cada aula,  i es donen  els PREMIS TARONJA  a tots els grups que superen el 85%. En canvi, el grup que ha consumit menys fruita els dimecres se li atorga el PREMI LLIMONA.

Aprofitem també per recordar la importància del consum de fruita i tot el valor nutritiu que aporta al cos.

Us animem a continuar consumint fruita i a portar una dieta sana i equilibrada.

3. ESPAI VERD

Situat als vidres del vestíbul de l’escola, hi trobareu l’ESPAI  VERD. És on anem penjant mensualment informacions, notícies, consells, lectures recomanades, idees… en referència al medi ambient. Sempre que vulgueu ho podeu consultar.

Animeu-vos a fer-ho!

4. ACTIVITATS QUE FEM COM A ESCOLA VERDA:

Com a escola verda al llarg del curs portem a terme un seguit d’activitats mediambientals per a tots els nivells. Les més destacades són:

• Separació residus de paper i envasos.
  • Ús de la carmanyola pels esmorzars.
  • Ús de vaixella sostenible reutilitzable per les festes de Nadal, final de curs…
  • Participació en l’activitat del Dia Mundial del Medi ambient.
  • Dia escolar (dimecres) de la fruita per a esmorzar. Concurs mensual a primària (premis taronja i llimona).
  • Hort urbà i jardí aromàtic.
  • Càrrec de Gestor energètic a les classes de cicle mitjà i superior.
  • Recollida de piles.
  • Comunicació a les famílies via mail, Dinàntia o mitjançant la Web de l’escola, evitant així despesa innecessària de paper.
  • Activitats mediambientals proposades per l’Ajuntament de El Prat a tots els nivells educatius.
  • Utilització de materials reutilitzats i de rebuig  per diferents activitats amb els alumnes: ambients a educació infantil amb material de rebuig, decoracions, tallers, plàstica,… Per poder portar a terme aquestes activitats tenim un punt de recollida de materials a l’escola.
  • Participació en la Xarxa d’Escoles Més Sostenibles del Prat: Fòrums, Trobades, Seminaris, ….

Aquí tenim un vídeo que explica algunes d’aquestes activitats:

5. PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES:

Us proposem aquest correu electrònic perquè pugueu fer-nos arribar qualsevol suggeriment o proposta en relació a la sostenibilitat.  participadarwin@gmail.com