Escola Verda

1.SOM ESCOLA VERDA

2.ESMORZEM FRUITA ELS DIMECRES!

3.ESPAI VERD

4.ALTRES ACTIVITATS QUE FEM COM A ESCOLA VERDA

5.L’HORT ESCOLAR

1. SOM ESCOLA VERDA

Des de fa més de 10 anys, la Generalitat de Catalunya, junt amb diferents ajuntaments, promocionen programes d’educació per a la sostenibilitat adreçats als centres educatius, tot promovent la participació i implicació de tota la comunitat educativa.

En aquest marc neix, l’any 2009, la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC), formada per la xarxa d’escoles verdes i xarxes locals que promouen programes d’educació per a la sostenibilitat.

Al Prat es va crear “Al Prat, Xarxa d’Escoles + Sostenibles” del qual en formem part.

La nostra escola està adherida a la XESC des de l’any 2011 i el 2016 també ens van atorgar el distintiu d’Escola Verda ja que fomentem valors de sostenibilitat tant en el nostre alumnat com a la resta de la Comunitat Educativa.

1. ESMORZEM FRUITA EL DIMECRES!

A l’escola des de fa ja uns quants anys promovem el consum de fruita ens els esmorzars del dimecres.

Creiem que és molt positiu fomentar hàbits saludables per a una vida millor.

Aprofitem també per recordar la importància del consum de fruita i tot el valor nutritiu que aporta al cos.

Us animem a continuar consumint fruita i a portar una dieta sana i equilibrada.

3. ESPAI VERD

Situat al peu de l’escala de l’escola, hi trobareu l’ESPAI  VERD. És on anem penjant mensualment informacions, notícies, consells, lectures recomanades, idees… en referència al medi ambient. Sempre que vulgueu ho podeu consultar.

Animeu-vos a fer-ho!

4. ACTIVITATS QUE FEM COM A ESCOLA VERDA:

Com a escola verda al llarg del curs portem a terme un seguit d’activitats mediambientals per a tots els nivells. Les més destacades són:

• Separació residus de paper i envasos.
  • Ús de la carmanyola pels esmorzars.
  • Ús de vaixella sostenible reutilitzable per les festes de Nadal, final de curs…
  • Participació en l’activitat del Dia Mundial del Medi ambient.
  • Dia escolar (dimecres) de la fruita per a esmorzar. Concurs mensual a primària (premis taronja i llimona).
  • Hort urbà i jardí aromàtic.
  • Càrrec de Gestor energètic a les classes de cicle mitjà i superior.
  • Recollida de piles.
  • Comunicació a les famílies via mail, Dinàntia o mitjançant la Web de l’escola, evitant així despesa innecessària de paper.
  • Activitats mediambientals proposades per l’Ajuntament de El Prat a tots els nivells educatius.
  • Utilització de materials reutilitzats i de rebuig  per diferents activitats amb els alumnes: ambients a educació infantil amb material de rebuig, decoracions, tallers, plàstica,… Per poder portar a terme aquestes activitats tenim un punt de recollida de materials a l’escola.
  • Participació en la Xarxa d’Escoles Més Sostenibles del Prat: Fòrums, Trobades, Seminaris, ….

Aquí tenim un vídeo que explica algunes d’aquestes activitats:

5. L’HORT ESCOLAR

L’hort escolar és un espai privilegiat per plantejar-se preguntes, formular hipòtesis i experimentar. Possibilita el tractament de problemes reals que s’originen, desenvolupen i reformulen de manera natural, i també la vivència d’experiències que poden ser compartides i analitzades.

Així mateix, és un context en el qual l’alumnat pot gaudir del contacte amb la natura i aprendre a tenir-ne cura. És destacable l’interès i curiositat que desperta, en alumnes d’un entorn urbà i d’edats molt diverses, el fet de participar en les diferents tasques que al llarg de l’any s’han de realitzar a l’hort escolar. És habitual que es tracti de nois i noies que no mantenen un contacte gaire freqüent amb entorns naturals i solen connectar-se afectivament amb el fet d’ajudar a néixer i desenvolupar elements vius.

L’hort escolar és també una estratègia per incorporar dins d’una proposta d’educació ambiental. És
un projecte que permet adonar-se de la necessitat d’integrar coneixements teòrics i solucions pràctiques en la intervenció humana sobre els sistemes naturals, i reflexionar sobre l’ús i la conservació dels recursos. A més, brinda l’ocasió de revisar els hàbits alimentaris i motiva a incorporar a la dieta verdures i hortalisses, que adquireixen un sabor excepcional quan els mateixos alumnes són els responsables de la seva plantació, creixement i collita.