Camins Vius

L’itinerari CAMINS VIUS proposa a les escoles gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud. Convida a veure, tocar, experimentar, posar cos i reflexionar a partir de tot un seguit d’activitats pensades i creades específicament per a la comunitat educativa. Despertant l’esperit crític. Perquè una societat que es pregunta és una societat més oberta, més plural, amb més respecte per la diferència i el diàleg.

CAMINS VIUS és un projecte dedicat a crear espais d’intercanvi i col·laboració entre els artistes que treballen al Teatre L’Artesà i diverses escoles del Prat. Es tracta de fer del teatre un lloc de trobada en el qual artistes, mestres i alumnes puguin posar en joc interessos i feines comunes i d’aquesta manera construir juntes pràctiques pedagògiques cada vegada més còmplices. A través de les arts podem afavorir el desenvolupament de la participació i col·laboració en els contextos educatius i, d’aquesta manera, créixer juntes en la comunitat escolar, en l’entorn familiar i en la ciutat-món.

CAMINS VIUS és un projecte satèl·lit d’IntersECCions, que en comparteix els valors i desborda l’aula per traspassar coneixements i fer viure experiències dins i fora de l’escola en horari lectiu i no lectiu, situant l’alumnat en el centre de l’acció amb la complicitat d’altres agents comunitaris que l’acompanyen: artistes, mestres i famílies.

CAMINS VIUS 2022-23

“El millor de la ciència és que les preguntes són molt més importants que les respostes”, afirma George Wald, Premi Nobel de Biologia. Sense haver trobat una bona pregunta cap científic pot arribar a descobrir una resposta. Precisament, en el context educatiu, on les respostes estan sent avaluades constantment, CAMINS VIUS, ens convida un any més a repensar l’acció de preguntar. Ens proposa practicar el dubte, habitar la incertesa i visualitzar els interrogants més enllà dels prejudicis adquirits a través d’un ventall molt divers de propostes artístiques.

Una nova cartera d’artistes, d’investigadors en les arts,  ens arriben aquest curs fugint de les respostes, fins i tot d’aquelles que diuen ser definitives. Si la ciència viu amb les preguntes, la cultura i l’educació també hi conviuen, sobretot amb les preguntes realment fantàstiques, les que podria fer qualsevol alumn@ i que mai s’acaben de respondre.