Equip Humà

PERSONAL DOCENT DEL CENTRE

CURS 2019/2020

Vanessa Rubio, Directora.

Sempre m’ha agradat aprendre i ensenyar. Impregno el meu dia a dia de positivisme i entusiasme. Vaig començar a ser mestra l’any 2000. Després de 8 cursos a l’escola concertada, l’any 2008 vaig donar el salt a l’Escola Pública aprovant les oposicions al Cos de Mestres per l’especialitat PAN. La meva destinació des de llavors ha estat l’Escola Charles Darwin. El centre tenia una gran trajectòria en el tractament de la llengua anglesa i ràpidament em vaig involucrar en diferents projectes (PELE, Comenius Regio..). Tots ells, em van aportar coneixement i estratègies per portar a terme una tasca educativa de més qualitat.

Ja que la meva especialitat és Llengua Estrangera, gran part de la meva formació l’he adreçat al desenvolupament d’estratègies i metodologia en l’àmbit de Llengües (AICLE, PBL, Portfolio Llengües…).

L’any 2013 vaig entrar a formar part de l’Equip Directiu en el càrrec de Secretària.

Al llarg d’aquests darrers cursos, he après a fer una mirada més reflexiva i més global del nostre centre tant a nivell pedagògic com organitzatiu i de relacions entre els diferents agents de la Comunitat Educativa.

Des del 2017 sóc la Directora de l’escola. Producte de l’anàlisi, el diàleg i la reflexió més profunda juntament amb l’ Equip Directiu que hem format,  proposem mantenir una línia de renovació coherent i meditada. Crec en el lideratge compartit i l’empoderament professional dels membres que composen l’Equip Docent segons les seves potencialitats.

Magda García, Cap d’Estudis.

La Magda treballa a l’escola Charles Darwin des de l’any 2003 com a mestra d’Ed Infantil. Ha portat a terme tasques de coordinació de Cicle des de llavors. L’any 2012 va iniciar el seu camí formant part de diferents Equips Directius, com a Cap d’Estudis.

Al llarg d’aquests anys d’experiència com a docent,  s’ha interessat molt com millorar la tasca educativa mitjançant la innovació, les noves metodologies i l’ajut a l’alumnat amb més dificultats en el seu procés d’aprenentatge.

Considera que l’escola inclusiva és un repte a assolir en aquest moment, una educació de qualitat, oberta a l’entorn i que doni una atenció educativa  com a resposta a les necessitats bàsiques de tot l’alumnat, sense barreres per accedir a l’aprenentatge ja que la diversitat és un fet natural.

La seva formació en els darrers anys ha estat focalitzada al treball per competències, l’avaluació com a eina per aprendre, les aportacions de la neurociència en el camp de l’aprenentatge, la inclusió i les noves tecnologies.

Jose Cuenca, Secretari.

El Jose va començar a fer de mestre l’any 1998. L’any 2000 va aprovar les oposicions pel Cos de Mestres en l’àrea de Música. Durant 9 cursos va treballar  a una escola d’alta complexitat de Viladecans. Allà, va aprendre sobre  la  diversitat i la inclusió. La relació entre la música la tecnologia el va portar fer formació sobre aquest àmbit. El descobriment d’un nou món, va motivar que la seva formació es focalitzés en Competència Digital i entorns d’aprenentatge.

L’any 2009, va encetar una nova etapa professional a l’escola Charles Darwin com a tutor de Cicle Superior i Coordinador TAC. La capacitat d’organització i lideratge que ha demostrat, han fet que l’escola hagi apostat per un model propi i, hagi incorporat les TIC de manera gradual i coherent.

Mestre/a Tutoria i/o especialitat Càrrecs

Nom Lloc de treball
39.  Gómez Gómez, Marta Conserge
40.  Montón Bruxola, Margarita Psicopedagoga