FCT – FORMACIÓ CENTRES TREBALL

LA FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL (FCT)

Són pràctiques i estades formatives no laborals que realitza l’alumnat d’ensenyaments de Programes de  Formació Professional Inicial, Arts Plàstiques i Disseny, Ensenyaments Esportius i Batxillerat, en centres de treball situats entorn dels centres on cursen els seus estudis, mitjançant un acord formatiu de col·laboració que subscriuen l’escola i l’empresa.

Aquestes pràctiques i estades formen part del programa formatiu (curricular) d’aquests ensenyaments. D’acord amb els objectius dels cicles formatius, les pràctiques en empreses o centres de treball pretenen que l’alumnat prengui contacte amb el món laboral i que, d’aquesta manera, completi la seva formació personal i professional, realitzant aprenentatges en un context productiu real.

QUÈ COMPORTEN PER A L’ALUMNAT?

• El coneixement del món laboral i de l’empresa.
  • La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada.
  • Completar la seva formació professional, per capacitar-se a la incorporació al món laboral.
  • L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics.
  • L’acostament a la cultura d’empresa.
  • L’experiència en el món laboral com a pas previ per a la primera ocupació.
  • L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques.
  • La superació del crèdit de formació en centres de treball.

QUÈ OFEREIXEN A L’EMPRESA?

• Captar futur personal qualificat.
  • Col•laborar en la formació dels alumnes.
  • Oferir l’accés de l’estudiant a la seva primera ocupació.
  • Relacionar-se amb els centres educatius.
  • No implica serveis retribuïts ni vinculació laboral.

Més informació AQUI