DEPARTAMENT DE CIÈNCIES I CONFINAMENT: LA TERRA (1r BAT) I L’EVOLUCIÓ DE LES ESPÈCIES (4rt D’ESO)

Durant aquests mesos de confinament, amb l’alumnat de CTMA de 1r Batx hem buscat entendre una mica millor com funciona el planeta Terra, concretament la part més superficial de l’escorça. Dins aquest procés hem elaborat diversos materials,  sobretot infografies per comprendre millor els diferents sistemes morfoclimàtics de la Terra. Tanmateix hem realitzat unes fitxes per identificar roques, minerals i fòssils així com una línia del temps que ens permet veure, en un cop d’ull, les principals etapes de la història de la Terra. Amb tota aquesta feina pretenem entendre perquè avui dia podem veure el nostre planeta tal com és.

Amb els alumnes de Biologia i de Geologia de 4rt d’ESO hem cercat formes alternatives per entendre la situació que estem passant. Hem fugit una mica de la medicina i la salut i ens hem centrat en l’evolució i espècies, amb la idea d’ubicar els possibles efectes de la situació que estem vivint en l’espècie humana i els ecosistemes. Un dels treballs que hem fet per arribar a aquesta concepció és entendre els cicles biogeoquímics i les alteracions que l’espècie humana hi provoca. Per altra banda, alguns grups han volgut anar més enllà i han fet una petita recerca en malalties no infeccioses per entendre les diferències en les vies de transmissió.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *