Una oportunitat d’aprenentatge molt valuosa

En Joan Riera Gubau fou un dels homes més generosos de la nostra comarca. Va néixer el 28 d’abril de l’any 1906 a Santa Coloma de Farners. Se’l coneix com a l’home que va donar una gran fortuna, concretament 33 milions d’euros, a la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu que els joves estudiants de la seva comarca tinguessin l’oportunitat d’aprendre un dels idiomes més parlats del món: l’anglès.

La Fundació Joan Riera i Gubau no es va crear l’any de la seva mort, el 1997. Va tenir lloc 9 anys més tard, quan es complien 100 anys del seu naixement. Aquesta fundació ofereix beques per anar diverses setmanes a un país en el que es parla l’anglès, colònies en aquest mateix idioma i estudis universitaris en països anglesos.

Com hem dit, una de les propostes educatives que ofereix són unes beques per anar a l’estranger. A l’institut de Sils som uns afortunats i alguns dels nostres alumnes van donar el millor d’ells mateixos per aconseguir-les.  Aquests són alguns dels alumnes amb les notes més altes de la comarca de La Selva.

La Marina Fageda (4t C), la Fiona Doncaster (4t B), en Joan Fageda (4t A), la Diana Armena (4t A) i la Xènia Sala (4t B). La Marina Fageda va tenir la nota més alta de la comarca.

A continuació podeu veure una entrevista que hem fet a aquests cinc alumnes que ara estan cursant 4t d’ESO.

• Qui us va explicar que existia aquesta beca? A través de l’institut.
  • Per què creieu que vau aconseguir guanyar-la? Us ho esperàveu? Creuen que la van guanyar gràcies a les seves bones notes. Ells s’ho esperaven, ja que cada mes saben quines notes van tenint, però igualment els va sorprendre. Es van sentir orgulloses/os del seu esforç de cada dia.
  • Vau poder triar el país on anàveu? Quin va ser? Sí. Havien de fer una llista amb 3 acadèmies per ordre de preferència. Però al final els va tocar una a l’atzar. La Marina va anar a Anglaterra, la Fiona a Gal·les, en Joan prop de Gal·les, la Diana a Eastbourne i la Xènia Sala a Torbey.
  • Vau gaudir de la vostra estància? Què va ser el més memorable que vau viure durant del vostre viatge? Tots van gaudir de la seva estància i el més  memorable van ser les experiències amb altres companys i la gent que van conèixer.
  • Us van resultar gaire difícils les classes de bon matí? Els cinc coincideixen en què no eren gens difícils ja que eren molt dinàmiques, divertides i els professors eren molt amables i agradables.
  • Vau fer amics allà? Seguiu en contacte amb ells? Tots van fer molt bons amics i tots segueixen en contacte amb la majoria d’ells.
  • Tornaríeu a anar-hi? Per què? Si, perquè per a ells va ser una experiencia memorable, única i encantadora. Van gaudir molt i van sentir una gran tristesa a l’hora de marxar.
  • Com valoreu les oportunitats que ofereixen aquestes beques? Les valoren molt positivament, ja que va ser una experiencia molt divertida i pedagògica, a més a més de ser una oportunitat per a la gent que no es pot permetre viatjar. Finalment, agraeixen el reconeixement del seu esforç.

Equip de Redacció: Ona Sala (2B), Viviana Andronache (2C), Andrea Muñoz (2C), Anna Muñoz 2C, Andrea Romero (2C), Núria Massó (1A), Miguel Ángel Rossi (1a), Xènia Creus (1B), Xing Yi Zhou (2C), Mireia Masso (1A), Montserrat Polonio (1A), Fatu sissoho (1A), Claudia Tejada (1A) Clara Valles (2A), Mariona Pladeveya (2A), Dani Rebollo (2B), Gisela Sierra (2B), Nerea Moreno (2A), Salva Serra (2A) i Mª Argimon Vidal (2A).