Els alumnes de 4t d’ESO visiten el Museu Memorial de l’Exili

El passat 12 de març, tot l’alumnat de l’últim curs va fer una sortida al Museu Memorial de l’Exili, a la Jonquera, amb motiu del projecte ‘Món en guerra’. El MUME és un lloc ideal per a reflexionar sobre la nostra pròpia història i la memòria col·lectiva i l’activitat ha complementat l’aprenentatge que els estudiants han fet durant aquest mes i mig.

Tot seguit, professors i alumnes van anar a la platja d’Argelers per seguir coneixent, de forma vivencial, el lloc on més d’un milió de republicans es van refugiar del bàndol nacional pels volts del 1939 en un èxode conegut com ‘La retirada’. El projecte, que es va iniciar amb la presentació de ‘La maternitat d’Elna’ per part d’Assumpta Montellà, culmina així amb una visita molt emocionant i significativa per tots els alumnes.