28a Setmana de la Ciència

La setmana passada vam celebrar la 28 setmana de la Ciència a l’institut. Aquest any hem commemorat el centenari de la visita d’Einstein a Catalunya. Aquesta commemoració es va dur a terme a l’institut amb diferents activitats.

Una de les primeres va ser l’elaboració del cartell a la matèria de Disseny 2D i 3D. Va ser una activitat d’aula per a tot l’alumnat, i l’escollit va ser el de l’Emma Rivilla Prieto.

Des dels cicles formatius de Cuina, de Serveis i de Pastisseria es va elaborar un menú científic que es va poder degustar per tota la clientela que al llarg d’aquestes dues setmanes han visitat el restaurant pedagògic. Entre els comensals de dimecres 15 de novembre, diada de Sant Albert, hi érem els docents del Departament de Ciències. Cal felicitar l’alumnat i els docents dels cicles per la feina feta.

També es va incloure en la celebració el timbre musical amb cançons al·lusives a la ciència.

Al llarg de la setmana, a les hores d’esbarjo es va fer un concurs on es van projectar vídeos sobre la vida i l’obra d’Albert Einstein. De cada vídeo, hi havia una pregunta que va respondre el públic assistent. El divendres es va fer el lliurament de premis científics als tres guanyadors, Gonzalo, Jasdeep i Harnoor, tots tres de 2n d’ESO, així com un detall als participants, deferència de l’AMPA de l’institut, a qui agraïm la col·laboració.

Cada matèria també va poder participar en l’esdeveniment organitzant activitats d’aula relacionades amb la temàtica.

A les tutories es va fer un recull de frases d’Einstein que es van penjar al voltant de la seva imatge als passadissos del centre.

Us deixem un recull d’imatges de la celebració de la setmana de la ciència 2023.

Cristina Rupià.