El menú de la ciència

El Departament de Ciències del Coll i Rodés ha organitzat la Setmana de la Ciència. Aquest any el tema que han escollit és Einstein. La col·laboració de l’Escola d’Hostaleria de Lloret de Mar a l’efemèride l’estem fent amb un menú inspirat en la ciència, amb el qual esperem despertar-vos la curiositat i el desig per seure a taula. Aquesta setmana han estat ja molts els clients que han quedat satisfets; però el menú estarà disponible fins divendres vinent.

En el primer aperitiu dels dos que se serveixen, trobem un bacallà en forma d’esfera i amb un afegitó de romesco, una mescla heterogènia de q + CO₂, on la picardia del plat és el romesco picant. El segon aperitiu és un clàssic diferent, croqueta d’anătis, és a dir, ànec, rostit a la cassola i emulsionat amb una beixamel cremosa que contrasta amb el toc cruixent de l’arrebossat.

Quant als entrants, hi ha un de fred i un altre de calent. L’entrant fred és un dels productes estrella del sud del nostre país: el canyut del Delta, que presentem amb el toc gustós i àcid que dona l’emulsió de llimona. L’entrant calent és un plat típic de pescadors: la paella de fideus rossos, que hem rebatejat com a relativitat d’Einstein 2.0, per la disposició estel·lar del marisc en l’espai dels fideus. Destil·lem els aromes del mar mitjançant un fumet que dona com a resultat un rossejat de mar perfecte.

Seguidament, tenim les subtileses de forquilla i ganivet. El peix que proposem aquesta setmana es caracteritza per la seva carn saborosa i consistent. Es tracta d’un corball amb salsa de cantharellus cibarius, nom que reben en llatí científic els tradicionals rossinyols de la tardor. El resultat final és un mar i muntanya, un plat amb essència de platja i bosc, treballat a la cassola amb un xup-xup de peix i guarnit amb salsa de bolets.

La carn, amb aromes de terra, és la costella lacada amb dissolució de mel i Parmentier. Els tres ingredients (porc, mel de romaní i puré vellutat de moniato) es donen cita en una elaboració calòrica per gaudir de la tardor.

Continuem amb unes postres arrelades al territori, on es barregen tres sensacions gustatives diferents: la del dolç, la del cítric i la del làctic. El clàssic mel i mató, però amb l’agermanament de cítrics que es dibuixa al plat en un terra de mel, mandarines, taronges i llimones. Harmonia de mató amb nèctar daurat i citrus de València.

I per petar la xerrada, el nostre carro de pastisseria, els cafès, els petits fours i la possibilitat de tastar un dels dos digestius d’elaboració casolana que macera l’alumnat del CFGM de Serveis en Restauració: el limoncello i el narancello.

Si esteu interessats a provar el menú, us recomanem fer reserva:

hostaleria@insramoncoll.cat      674 07 51 40

Us hi esperem!