Timbre de la 28a Setmana de la Ciència

Tal com ens recorda la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), «En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics…, una gran oferta científica [en] diferents formats a l’abast de tothom!

»La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves».

Per a l’edició d’enguany, el Departament de Ciències Experimentals del Coll i Rodés ha escollit com a eix vertebrador el centenari de la visita a Barcelona del físic d’Albert Einstein, autor de la teoria de la relativitat.

És per aquest motiu que el timbre musical de la setmana entrant recull una selecció de cançons relacionades amb les ciències

A continuació, teniu els temes escollits i la seva distribució horària:

Tema del marc horari (8:15 i 14:55):

Aire, de Mecano.

Cançó del grup Mecano, grup espanyol de música rock dels anys vuitanta i principis dels noranta. En aquesta cançó s’hi anomenen elements de la taula periòdica com l’oxigen, el nitrogen, l’argó…

Tema entre classes (9:15, 11:35 i 13:55).

Theme from The Big Bang Theory, de Barenaked Ladies.

Cançó del grup Barenaked Ladies utilitzada com a introducció de la famosa sèrie de TV “Big Bang theory” que tracta sobre la vida d’un grup de científics i científiques.

Tema del primer pati (10:15, 10:35).

Berta multiplicada, de Christina Rosenvinge.

En aquesta cançó la Christina Rosevinge dona tribut a Berta Cáceres, d’Hondures, líder indígena i activista del medi ambient distingida amb el Premi Mediambiental Goldman, que es considera el “Nobel Verd”. Malauradament, la Berta va ser assassinada per un grup de sicaris a causa del seu activisme.

Tema del segon pati (12:35, 12:55).

Oxitocina, d’Izzkid i dani6ix.

Cançó d’IZZKID i dani6ix sobre l’oxitocina. L’oxitocina és una hormona molt important relacionada en processos fisiològics, com el part i els vincles personals.

Departament de Ciències Experimentals del Coll i Rodés.