Visita de l’equip de Global Scholars

Com ja sabeu, el nostre Institut participa des de fa tres cursos en el Global Scholars, un projecte educatiu innovador impulsat des de Nova York per Global Cities Inc., un programa de Bloomberg Philanthropies.

A mitjans de novembre l’equip de Global Scholars va venir a Catalunya. El dimarts 13 de novembre les professores Cristina Armario i Mireia Xortó varen ser convocades a la seu del Departament d’Ensenyament per a una reunió de treball, on, amb d’altres mestres i professors del projecte al nostre país, vàrem analitzar els indicadors per poder avaluar la competència global amb la Sra. Marjorie B. Tiven, presidenta i fundadora de Global Cities, la Sra. Ester Fuchs, professora de la Univesitat de Columbia (NYC), la Sra. Anissa Bazari, directora de Global Scholars, així com la Sra. Mònica Pereña, Sub-directora general de Llengua i Plurilingüisme i la Sra. Montserrat Montagut, cap del Servei de Llengües Estrangeres.

El dimecres 14 de novembre la delegació americana varen visitar el nostre Institut. Primer els vàrem rebre la nostra directora, la Sra. Ariadna Daura, la nostra Cap d’Estudis, la Sra. María José Gómez, i les professores responsables del projecte, Cristina Armario i Mireia Xortó. També vingué el nostre Inspector, el Sr. Toni Tomàs, i el Sr. Damià Perpinyà, tècnic docent del Servei de Llengües Estrangeres. Com a representants de l’Ajuntament de Sant Boi vingueren el Sr. Javier López, regidor del nostre barri, Ciutat Cooperativa-Molí Nou, i el Sr. Marc Aguilà, regidor de joventut, ambdós excusant l’absència per incompatibilitat d’agenda de la nostra alcaldessa, la Sra. Lluïsa Moret. La Sra. Sílvia Lombarte i la Sra. Neus Tayà, tècniques del Servei d’Educació del nostre Ajuntament, vingueren en representació de la Sra. Alba Martínez, regidora d’Educació molt implicada en el nostre projecte Global Scholars des del primer any. Els diferents agents educatius vàrem poder intercanviar impressions en una reunió a la nostra Biblioteca amb la Sra. Marjorie B. Tiven, la Sra. Ester Fuchs, la Sra. Anissa Bazari i també amb el Sr. Morris Vogel, President del Lower East Side Tenement Museum (NYC) i membre del Consell Assessor de Global Cities, la Sra. Alex Logan, la Sra. Megan Wilhem i la Sra. Nicky Keefe, de l’equip de Global Scholars.

Després, la delegació americana, conjuntament amb la Sra. Neus Tayà i la nostra directora, varen voler ser testimonis d’una classe de Global Scholars. Fou amb el grup C de 2n de l’ESO (alumnes de l’E21 i E23), un grup que està sent enregistrat enguany com a part d’un projecte d’avaluació dels indicadors de la competència global. La Sra. Marjorie B. Tiven va quedar encantada de la rebuda per part dels nostres alumnes. Va ser un oportunitat única per poder intercanviar impressions tots plegats i escoltar la veu dels veritables protagonistes: els nois i noies de 2n. A classe els alumnes van llegir les preguntes que els feia l’alumnat de Bombai abans d’una sessió de skype, van decidir quines preguntes farien arribar a l’alumnat de París per a un intercanvi de vídeo. També van parlar de la seva “petjada d’aigua” per preparar la seva contribució a la e-classroom. Finalment, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Boi vàrem poder obsequiar la delegació i la seva presidenta amb detalls de la nostra ciutat. De Sant Boi a NYC, doncs! L’Equip de Global Scholars ha obsequiat tots els nostres alumnes amb una samarreta.

El matí va concloure amb una entrevista per part de Global Scholars a l’Inspector, el Sr. Toni Tomàs, i la professora Mireia Xortó. A la nostra professora li preguntaren, entre d’altres, com ha observat millores en el desenvolupament de la comprensió cultural i la valoració de la diversitat per part del seu alumnat.

Al vespre l’equip de Global Scholars convidà les professores i la directora de l’Institut a un cocktail a l’hotel Palace de Barcelona, lloc de trobada de representants de professors i mestres que treballen en el projecte Global Scholars a Catalunya. Hi hagué parlaments de la presidenta, la Sra. Marjorie B. Tivens, la la Sra. Mònica Pereña, Sub-directora general de Llengua i Plurilingüisme, i la Sra. Mar Camacho, la directora general d’Educació Infantil i Primària, qui parlà en nom del Conseller d’Educació.

Podeu veure les fotografies d’aquests dos dies tan intensos en aquest àlbum:

FORMACIÓ I VISTA DE L'EQUIP DE GLOBAL SCHOLARS

També podeu llegir l’article que es va publicar a “Sant Boi Ciutat Educadora”.