Visitem la ciutat occitana de Carcassonne

Carcassonne (le 27 et le 28 mars 2019)

Els passats 27 i 28 de març, ara ja fa gairebé un mes, un total de 19 alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat que cursa francès com a segona llengua estrangera i 3 professors ens vam desplaçar fins a la ciutat medieval de Carcassonne. Una vegada allà, el primer de tot, va ser visitar el Musée de l’École, on vam poder descobrir com eren les escoles a França a finals del segle XIX i durant la primera meitat del segle XX, què s’hi estudiava, quins estris s’empraven… i on vam poder practicar durant una bona estona l’escriptura amb la “plume gauloise et l’encre violette”,  com es feia en aquella època. A continuació vam aprofitar per dinar i fer una de les gimcanes habituals en els nostres viatges al país veí. En aquesta època de l’any Carcassonne encara no és plena de turistes i vam poder voltar tranquilament pels carrerons i entrar a totes les botigues, sobretot en les de xuxes i xocolates 😉

Després de dinar vam fer una visita al castell de la ciutat i vam conéixer més en detall la seva història i la vida dintre de la “cité médievale”. En acabar, vam entrar en una casa encantada, en el interior de la qual vam poder escoltar crits, en tot moment acompanyats de riures, això sí.

Vam allotjar-nos a l’Auberge de Jeunesse de la cité, dintre de la ciutat medieval. Després de sopar vam fer una passejada nocturna i vam descobrir alguns racons amagats al voltant de les muralles, si bé no vam poder fer la volta sencera perquè tot estava en obres. La nit per alguns i algunes de nosaltres va ser més curta, ja que vam romandre fins a les tantes jugant a jocs de taula i petant la xerrada. Al dia següent, ens vam acomiadar de Michèle, la dona que s’ha ocupat de rebre joves i no tan joves de molts racons del planeta al llarg de tots aquests anys i que sempre ens ha rebut a l’alberg amb els braços oberts. Et trobarem a faltar en les nostres properes visites, Michèle! Que la salut t’acompanyi en aquesta nova etapa de la teva vida.

El segon dia va ser molt profitós. Vam visitar el Lycée Charles Cros de Carcassonne. En rebre’ns vam fer una cursa d’orientació organitzada pel professor d’Educació Física del centre i una de les professores d’espanyol. Els grups participants eren mixtos (francesos i catalans) i les consignes, realitzades ara en una o l’altra llengua, ens van permetre conèixer una mica més l’alumnat amb qui havíem mantingut correspondència i conèixer les instal·lacions.

Vam dinar al restaurant on fa pràctiques l’alumnat d’hostaleria i vam gaudir d’uns plats exquisits. A la tarda, vam poder participar en un taller dels sentits que va ser d’allò més interessant. Des d’aquí moltíssimes gràcies a Mme. Lacombe, professora d’espanyol, per haver-nos rebut tant bé, així com a tot el professorat que va acollir-nos.

El nostre viatge estava a punt d’acabar. Sense dubte vam aprendre noves paraules, noves expressions, vam conéixer més en profunditat el nostre país veí, els seus costums. Vam crear lligams amb la regió occitana, però també entre nosaltres, entre l’alumnat, i entre alumnat i professorat. Per alguns ha estat el seu primer viatge a França. Esperem que n’hi hagin molt més!